januari 31, 2015

i brist på bröd får man äta limpa sa alltid min mormor

jag har roat mig med lite god nyttig matlagning senaste tiden...och ibland blir det bra...ibland blir det ingenting..här kommer lite bilder o recept...






 arbetsmiljöskadad som jag är efter 33 år m eget gatukök så blir det ofta den sortens mat hemma...sån är jag...men än har jag inte börja att mala köttet själv till hamburgaren måste införskaffa en sådan köksmaskin först...sen blir det lyx hamburgare hos mig...






falukorv o potatismos var bland det första jag lärde mig att laga som barn...kunde göra det från grunden redan som 6 åring...

 en god vinterfrukost för mig är veteskorpor o apelsin..

gjorde redd köttsoppa m grunden från burk..ingen höjdare




här en god torsk i ugn som jag döper till  " torsk a la kungsör&hawaii....den blev jättegod o den kommer jag att laga igen





o att steka frasiga pannkakor i dessa keramikstekpannor är en succe...provade att ha i lite bakpulver oxå i smeten..mumz det blev gott...äta bör man annars dör man....äta rätt är inte 



lätt











***************************************************