augusti 25, 2013

Lördagen 24/8 gav egen oktoberfest o smarrig middag...mumz

jag blir så bortskämd här där jag bor nu...rena paradiset...i går gjorde vi egen oktoberfest...var lite för dyrt med bara entre biljetterna till älvsjömässan...o det var inte ens kuvertavgift....hm...vi hade riktigt trevligt när vi åt dessa extra tjocka grillkorvarna från LIDL av deras egna märke Enebacken...räckte gott m bröd o senap till o var sin kall Heinecken öl...mumz
vi smaskade i oss chips o dip oxå....lite coca cola o en o annan coccos boll...min hyresvärd gjorde egna coccosbollar när vi var små...men dessa dög gott...men jag tänker inte fastna i något coccosbollsträsk igen...nix....
 
dörren till mitt nya boende...o jag kanske blir kvar här o fixar egen lägenhet...tycker min sambo helt har spårat ur...men jag kan tänka mig att det är hans s.k dryckes kompisar på restaurang Hjälmaren i Årsta...nån hette visst Urban o hans fru dog o hann knappt svalna innan han hade fixat nytt....som setat o tutat i han att han också ska byta tant...tack för det kära ung karls klubben...jag förstår att ni aldrig blir mer än just gamla unkisar...suck...ni slipper ju konsekvenserna men sitta o dilla i folk både det ena o det andra det kan ni...visste ni förresten att Lasse var blind...fast det kanske ni har missat i spritångorna....hm...nej jag är inte bitterfitta idag...bara krasst realistisk o nu tar jag chansen o fixar något bra eller bättre för mig själv...THE REST OF THE LIFE HERE I COME.....min hyresvärd o jag gjorde teamork i köket igår....han marinerade hemmaskurna potatisklyftor....o jag stekte fläskotletter med härliga gnagben...mumz...jisses så god marinad han gjorde...marinaden till potatisen vart lika delar soja o olja...en näve grovsalt, persilja, 3 pressade vitlöksklyftor o ca 1 kg potatis....det drog vi efter 25 min marinad på 250 graders värme i 15 min o sen sänker man värmen o gör på 175 i 10minuter...jättegött....till det gjorde jag en sallad...o vi hade ingen bea sås bara vanligt köppt kryddsmör m vitlöksdoft...guuuud så gott det blev....suck
 
 
 
 
 
 
 
 
vi drack rosevin till...en bag-in-box   DB 12,5% ig...gott var det...bara förnamnet liksom...
 
 
 
min hyresvärd är himla duktig på att laga mat...nästa projekt blir kroppkakor....mumz
 
efter maten spelade vi lite ackords cittra o sjöng lite...fast cittran lät faktiskt sämre än oss för den behöver stämmas...hu...värsta rysaren att höra...men våra vackra röster lyfte det mesta....
 
ev att min sambo skulle få komma till sverige för sina släktingar den 27/8...fan trot...men vi får se...det får man alltid om man väntar...tids nog ger sig det mesta.... idag är det tvättstugesysslor om en stund...sen blir det resterna av gårdagens middag....lite tv ikväll...o sen är det måndag o vecka 35 börjar...o strax är det 1a september...hm...ha det gött folket...njut stunden o ta tjuren vid hornen på en gång när det hopar sig...problem är till för att lösas...kramizzar i massor...kläm kram.....
 
*********************************************************************