augusti 23, 2013

så gick den här dagen oxå...denna dagen ock ett liv

denna fredag gav hushålls sysslor igen..självpåtagna som lite positiv terapi....jag städade åt min hyresvärd...han har en sådan där allergivänlig dammsugare med vattenbehållare...var väldigt behagligt dammsuga med den...o den vita katten följde alla mina bestyr...lekte hej vilt med golvmoppen sedan när jag torkade golven...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151807902303139&l=5183632727435619436


https://www.facebook.com/photo.php?v=10151807901898139&l=3376524995099043707


det är faktist den högsta av alla livskvaliteer att ha en spinnande katt i sin närhet...o jag lär mig mer o mer att ta hand om dem...de ska ha p-piller...o mat o torrfoder o pälsvård o kärlek...kärleken är lättast att ge...måste skaffa katt själv sedan...tills dess tränar jag på dessa o blir godkänd o bekräftad...det värmer....








gjorde goda tortillas till lunch...o sen ville min hyresvärd att jag skulle steka köttbullarna...han gjorde...måste faktiskt erkänna att köttbullar är jag usel på...hm..men pannkakorna blir gudomliga...men köttbullarna idag gick att äta o blev jättegoda...blev en lady o lufsen middag m spagetti o köttbullar...ketchup o en kall öl...mumz,,,



smeten gjordes på 100% nötfärs...jättegod kryddning
ja denna dagen ock ett liv som farbror Melker på Saltkråkan skaldade i ett avsnitt...nej det var inte Strindberg som skrev det...nu ska jag strax natta för idag
lyssnar på lite musik en stund o sen sova...natti folket...i morgon är det lördag igen...med melodikrysset...tack o lov för lite rutiner i livet...vi hörs....

*************************************************************