maj 19, 2013

Pingstdagen 19/5 2013 o strax börjar vecka 21

Pingstdagen idag den 19/5...är det någon som minns från söndagsskolan varför vi firar Pingst?

Jo då kom den helige Anden tillbaka till Jorden o visade sig för Jesus Apostlar o sa till dem att gå ut o förkunna evangeliet...Pingsten kallas ibland också för "Kunskapens vind".
Pingsten infaller alltid 10 dagar efter Kristis Himmels Färd och totalt 50 dagar efter Jul.



Den här ljudnivån har vi haft som ackompangemang i veckan som gått de mornar vi njutit frukost på balkongen...vi pluggar i öronproppar så kan vi sitta kvar....hm


 häggen doftar ljuvligt fortfarande...
 o dessa guld stunder lever vi länge på o sparar till vintern kommer
kom lite kul saker i brevlådan hela veckan som gick faktiskt...o senaste avin var om produkter från L´oreal...mina favvisprodukter för håret men som är lite för dyra att köpa regelbundet...sen hade jag totalt glömt bort att jag klickat på en sådan däringa tävling inne på facebook om detta oxå

så det blev dubbel dubbel överraskning liksom

 de ville att jag skulle vara produkt testare oxå..så de skickade dubbla uppsättningar av shampoo o conditioner...det doftar sååå gott av coccos o aloe vera av dessa...ska bli kul att testa..
vi har haft lite provtagnings spring igen...sambon var iväg på hjärnröntgen...s.k datanomi...o det gick på 1 timme...så var vi hemma igen...de vill kolla om han fick en hjärn eller hjärtstroke i vintras...jag stekte lite goda korvbitar åt oss när vi kom hem...

sedan har de ju ääääntligen börjat sälja vattenmeloner igen...så vi har påbörjat detoxing med vattenmelon slush...mumz...man mixar i blender eller matberedare har i lite vatten, ev lite socker o en sked honung...nyttigt nyttigt...jag har oxå sparat lite kärnor från melonen som jag ska sätta i 2 krukor...

 en äkta vattenmelon har svarta kärnor i sig..en blek blond vattenmelon har vita kärnor i sig...
Nu ska vi poa på här med söndagen idag..o sedan har vi vecka 21 i morgon o måndag...häääärliga måndag måste jag säga för en gångs skull...vi hörs allesammens...o jag hoppas ni alla har haft en skön Pingst helg...kramizzar

****************************************