maj 14, 2013

15/5 ..känns ganska bra att skriva det datumet...en liten mil stolpe för resten av livet

Igår blev jag smekt av livet...av det som var DÅ; en person från tiden då alla levde, dök upp o vågade hälsa på mig...en kär granne från Flemmingsberg, uj uj uj, blev såååå känslosam. Och mitt på LIDL så klart..var inte klokt hur jag grät..hm..irrade sedan runt som en bländad höna o visste knappt vad jag skulle handla...hm...tack kära du att du kom fram o hälsade, det gjorde ont ont ont. Men vi bytte mobilnr o jag hoppas vi hörs o syns igen...ni finns fortfarande i mitt hjärta.

 har tagit fram lite träningskläder till dagens äventyr, ska iväg till gym o träna  1 timme...vi får se hur det går..hm..kanske inte ens orkar ta mig hemmåt efteråt..hm
 Men inget ont som har något gott med sig...i dag åt vi sommarens första rabarberkräm till frukost...mumz...men inte på balkongen...var bara 6+ o det är lite fööör kallt för balkongfrukost..vi får hoppas på varmare mornar framöver...nu kör vi resten av dagen..ha det gott folket..kramizzar.

PS.....
jag kom inte iväg till träningen ...fick migrän..så jag har medicinerat o legat o vilat nästan hela dagen...återkommer mera med rapport om träning lite längre fram...fick en underbar överraskning i  brevlådan idag....trodde brevbäraren laggt fel..men nej - jo  det var till mig...hm

 en vän på fb tyckte jag behövde lite uppmuntran o tröst...precis samma vän som givit mig ett mycket uppfriskande o tillförlitligt mantra; i himmelen finns inga klockor, så dem du har där väntar städse på just din ankomst...jag blir så rörd av dessa gester...just nu är det extra mycket sådant runt mig..hm..tack snälla vän...du är uppskattad även utan gåvorna...att duga är nog..att ha dig på min vänlista är tillräckligt...fast det skulle vara trevligt att träffas över en fika någon gång????

nu ska jag ta min dumma migränkropp o gå o lägga mig med ögonmask o öronproppar o vila ut ordentligt...i morgon har vi spring på röntgen med min sambo..hm..upp i ottan..tur vi har direktbussen alldeles runt hörnet...ha det gött folket..vi hörs..tack att ni tyar med mig...kramizzar...
***************************************