maj 21, 2013

vi skriver den 21/5 2013 och jag lovar jag får sympativärkar igen runt den 24/5 ända fram till kl 18.22 25/5

Ja så var då spektaklet Eurivision Song Contest över för 2013...hatten av för Petra Mede..du växte i mina ögon under den veckan som gick..nu har du till o med stjärnstatus hos mig...tackar...Jag hade Danmark, Sverige, Island o England som favvisar...Grattis Danmark bra jobbat.

Sen tog vi så äntligen VM guld i hocky...o jag sov över det...förargligt förargligt...ställde klockan för att kunna titta...men orkade inte upp när den pep...hm..men fick en släng av segerfesten från kungsträdgården i alla fall...varmt grattis till tre kronor o alla runtikring som gjort ett fantastiskt vm....äntligen en värd nation som vinner guldet...hurra.



 nu grönskar hela dungen bakom vårt hus...o häggen fäller sina tysta tårar..det ser ut som det snöat....

man har svårt att se rådjuren som besöker dungen väldigt ofta...men man hör dem mumsa på grenar o buskar...

 min blåvingeblomma skjuter upp nya fjärilssköra blommor hela tiden...jag vågar inte plantera om den i en annan kruka den verkar trivas allt för bra i plastbyttan för det...
min första pellagonia har visat en knopp...sticklingarna på balkongen blev inte så lyckade...1 enda överlevde utplanteringen...så blir till att införskaffa lite fler blommor o frön framöver....

 har torkat melonkärnorna nu ett par dagar...så det var dax att plantera ut dem...vi får se vad som kommer upp...eller OM det kommer upp någonting..




 den enda egna sticklingen som överlevde vintern..hm
ska bli kul att följa melonkärnorna...hm

den som har jord på fingrarna har inte smutsat ned sig..den har en bit av evigheten i sin hand...hm

Idag var jag hos underbara medmänniskan Carina och fixade till mina elefant klump fötter...nu är de fina igen o jag kan dansa balett nästan...hm

Nu är det strax 25/5...min dotter fyller 25 år...jag undrar; är det någon mer Mor som får sympativärkar runt sina barns födelsedagar?
Jag kommer garanterat ligga i förlossningsvärkar mellan 24 - 25/5 kl 18.22....det blir alltid så...hm

Ha det gott folket så blir det strax Svenska Flaggans Dag 6/6 och sedan Prinsessan Madeleines bröllop 8/6 och sedan midsommarafton....vi hörs..garanterat....

***************************************