maj 13, 2013

Min älskade älskade älskade lilla syster...vet inte varför det gör så ont i all sorg just idag...hm

Min syster var speciell...inte bara för att Mor äntligen fick behålla det barn hon fick med sig hem från Stockholms Södra BB...utan för att min älskade lilla syster var just HON.
Hon döptes till Gunhild( efter farmor) , Britt-Marie, kallades för Brittis eller Bittemi...o hon gav vår familj en glädje som tyvärr slogs i spillror igen...när vår lilla syster Berit-Marianne dog 1962 hemma i mors armar...3 veckor gammal...på Safirgränd i Solberga.

Min syster var inte "mongo" som barnen på gården o i förorten skrek efter henne...o som jag slogs för dig...o som jag älskade dig...att vi fick ett syskon till...o visst bråkade vi som syskon gör...o visst hade vi våra stunder...vilka systrar har inte det....Min syster fick tidigt diagnosen Schizofreni.

 min syster till vänster...monstret jag...till höger..
 min syster älskade gruppen "The Osmonds" och höjdpunkten var deras konsert på Gröna Lund...hon var också med i deras amerikanska fan club....
Här en nyårsafton vi hade en fest hemma själva...väldigt ofta FF hemma hos oss...våra föräldrar hade många järn i elden...men vi klagade inte....
här är min syster hemkommen på permission från Södersjukhusets psykmottagning där hon vistades för utredning...innan det blev Kvinnostormen på Långbro Sjukhus ett antal år...och just det huset är det enda som finns kvar bland alla bostadsrätter de gjort om borta i Långbro-Älvsjö...VARFÖR VARFÖR VARFÖ??????????????? så många ggr jag ville gråta hennes tårar, bära hennes ångest, o ta all hennes smärta...den som ingen såg...eller SER ni på henne att hon är "sinnes sjuk"?????????
Nej snarare mer skör...mindre motståndig mot ondska...extra stark skör på fel sätt.....




Min dikt till dig min älskade lilla syster...och jag förbannar de villkor du valde att fly ifrån...de övergrepp du utsattes för som jag som stora syster inte kunde skydda dig från...när du tex låg i brand skade vagga i 3 mån på KS....ibland fick jag leta efter dig...för mor o far ville inte berätta vart du fanns...men jag sökte dig alltid alltid...

Vi hade musiken tillsammans o du hade en änglaröst som jag fortfarande har band kvar på...tyvärr kan jag inte fixa hit den än...men gå gärna in på min hemsida på http://www.123minsida.se/Birgithaz o kolla min systers video.


senaste tiden bodde du på Diakonin Stora Sköndal..vi hade inte mycket kontakt...men min dotter besökte sin älskade moster mycket...du orkade inte...o jag blev så ledsen när jag läste journalen om din sista tid...det blev en lex-maria anmälan som lades ned då ansvarig läkare togs ur tjänst...men jag läste att du använde dina demoner för att förklara VEM som varit i kontakt med dig; jag vet VEM min älskade lilla syster...vi vet alla VEM....o det är inte ödet som som gjorde att du dog 5/5 2010...dagen före din 50 års dag...det bär någon annan helt skulden till....

 kortet på dig här ovan togs strax innan du dog av VEM
 jag o min älskade lilla syster i Norsborg..en permission du hade....
 Vila i frid min älskade lilla syster...sov gott...
nu är du med mor o far...precis som det ska vara...







****************************************