mars 23, 2013

Vecka 12 har hunnit till Lördag den 22/3 o ikväll ska vi släcka elen 1 timme 20.30

Vecka 12 har hunnit till Lördagen den 22/3. Och ikväll kl 20.30 är det "Earth Hour"; vilket innebär att vi ska släcka elen 1 timme för att hjälpa växthuseffekten att lindra sig...om man nu kan skriva så...hm

Veckan har poat på med både det ena o det andra...mest har jag förfasat mig över kylan som knäppt till igen...minus11 härom morgonen...o det känndes i min kropp....idag hade vi minus 9 på morgonen just nu halv sen eftermiddag är det minus 2 sol o dagsmejjan arbetar för fullt...är det någon mer än jag som tycker att våren doftar ruttet ägg i år?????

Jag har fått nya fina ytterkorgar av min blinde sambo till blommorna o mina pellagonior börjar spritta till liv allt eftersom solens strålar letar sig in genom fönstret....o med det fina vädret vi haft efter nyår så borde det bli en pang sommar åtminstone redan efter midsommar...återkom gärna o påminn mig när jag får rätt...o denna infernaliska doft av ruttet ägg...usch...ibland vill jag inte gå ut...men det kanske är jag som har näsan för nära munnen????

Och i mitt nästa liv vill jag INTE bo 45 trappsteg upp utan hiss...snälla kom ihåg det....o jag vill ha en snyggare kropp o en sexigare aura...kan du boka in det redan nu tack?
**************************************** jag blir tvungen lämna denna blogg halvskriven för min laptop tvär dog liksom o min tjockdata kan inte lägga in bilder längre..suck suck suck