mars 15, 2013

15/3 o vecka 11 har kommit till fredagsmyset

Vecka 11 har kommit ända till fredagsmyset o det blir det idag med...vi kanske köper en flaska av Per Morbergs vita vin...det var gott fast jag fick migrän av första glaset...men där spelade andra faktorer in också den dagen...det är jag helt övertygad om.
 bland annat hade jag varit ute i solskenet utan solskyddet till mina glasögon...o då kommer migränen som ett brev på posten oavsett vad jag gör efter det.,..är jättekänslig mot start ljus oxå...o faktiskt har jag aldrig i hela mitt liv fått migrän av vitt vin tidigare...
 bilden på flaskan till Per Morbergs vita vin var trevligare än den han har till sitt röd vin...en svart vit siluettbild som anar hans kända drag....men jag gillar inte att han inte pimpat korken mer...elvis har en signatur figur på sin vinkork...tycker jag att Per Morberg borde ha på sin oxå...men visst...denna fina skissade druvklase har ju oxå sin charm....
vinet var drickbart njutbart o får godkänt av oss noviser...vi dricker mest sånt som är gott annars kan vi ingenting om viner...o vi håller oss inte till detta klassiska att vitt passar till fisk o skaldjur o rött vin till kött...vi blandar som vi känner för...o detta vita vin kommer vi säkert att dricka igen...det var gott.
 min sambo har förärat mig 2 nya korgar som jag smyckar mina pelagonior med...har plockat upp dem o vinterduttat liv i dem igen...till o med tagit sticklingar för att få lite försmak på våren...



o idag har vi minus 9 ute i morse var det minus 16 o då drog jag täcket fort över huvvet o somnade om...min sambo är på begravning idag hela dagen...får se vilket myshumör han är på när han kommer hem....nu kör vi fredagen så blir det påsk snart vare sig vi vill eller inte...



*************************************************************************************