mars 26, 2013

stilla veckan...innan Påsken kommer har börjat...men vart är våren hallå

Idag har vi " vita tisdagen" i tysta veckan som veckan till Påsken heter...i morgon har vi Ask-Onsdagen, sedan kommer Skär-Torsdagen, Lång-Fredagen o sedan de traditionella Påskdagarna....hu ja...men hallå vart är våren????
Idag var det bara minus 5 men i alla fall....hm

Jag hittade lite cd skivor med gamla bilder på min brevvän i Älmhult sparat genom åren o brännt åt mig då jag förlorade alla mina ägodelar....tack Lena!


 min dotter hade maskerad på en av sina födelsedagar...det är flickan till höger...detta är tvåan vi bodde i först i flemmingsberg...
 min sambo greger o vår dotter therese en kylslagen påsk 1993...vid vår camping stora sköndal
 min mor på verandan till vår näst sista husvagn...detta var egentligen en byggvagn som min far fick av jobbarbetare som byggde vid slakthusområdet innan globen fanns...verandan snickrade han ihop själv...minns än kuprinol doften när träet var nytt...vi fick totalt 38 somrar på denna camping...
 jag ny hemkommen 1994 från en bantningsvistelse på RFVs sjukhus Nynäshamn...fett-ettan...kallades vår avdelning...gick ner 17 kilo på 8 veckor...
en jul i mitt föräldrarhem innan allt vände o alla dog...ser ni den lilla yorkie valpen i min dotters knä????

Nej...nu ska vi inte vara ledsna utan glada för det vi har idag...släng alla sorger i en gammal säck o pynta för påsken...påsken har alltid varit en positiv högtid..för den leder till våren o sommaren...o de kommer...i alla fall efter midsommar....GLAD PÅSK PÅ ER ALLESAMMENS SÅ LÄNGE...PUSSAS MYCKET O ÄGGA UPP VARANDRA...MEN INTE FÖR MYCKET...DÅ BLIR DET BARA ÄGGRÖRA...KUCKELIKUUUU



****************************************