mars 30, 2013

Tack Jonas Gardell för att du gav oss den bästa Långfredagen någonsin..du är sveriges Burlesk Queen nr 1


✻ღ Det är sååå kul med gamla fotografier.... ღ✻

Har kikat igenom gamla fotografier igen...det är såååå kul...o vill dela med mig av några jag inte laggt upp här tidigare...håll till godo...

 jag o min sambo brukar spela dragspel tillsammans...men nu var det ett tag sedan för min dumma kropp orkar inte lyfta det tunga spelet...o jag har inte hittat ett mindre än heller...men bra låter det när vi drar igång..detta foto är från ett av våra program vi gav på SRF....jag har ett annat dragspel idag som min sambo äger...just detta dragspel jag håller i här på bilden finns inte kvar i min ägo....
 jag äääälskar gamla amerikanare med v8 motor o det där vrooooooooooomet som är vååååååååååår---snart blir det cruising här i Årsta...dessa kort är från ett tidigare år...o detta går vi alltid o tittar på...
 detta är en vit corvette samma årsmodell som jag 1957...
 detta är min sambo...
 o jag bara äääälskar han....
 detta är jag som tämligen normal 5 åring med vårens första blåsippor i min hand..mormor tog bilden med sin lådkamera....
 detta är jag som 12-åring i mitt flickrum på Mockasinvägen 2 i Solberga...tämligen fet....

Här har det smällt till än mer...o jag sitter i min fåtölj med min älskade lillasyster som alltid var så smal o fin...kolla alla affischer man hade på idolerna...suck..vicka minnen....

 detta är våra 2 första kaniner..dvärgvädurskaniner..den sandfärgade hette Snutten o den svarta Pussy
 de var 100% rumsrena o gick på kattlåda o de bet aldrig av några kablar eller annan inredning..de hade 2 stora burar på den inglasade balkongen med infravärme...
 här är min dotter till vänster när hon tog studenten för 7 år sedan..i maj fyller hon 25 år..
det är väl tur att tiden har vett att gå...annars skulle man inte få några minnen.....

 jag o min första sambo Greger Hedman
jag o min nuvarande sambo Lasse....

vi skulle ha tillbringat 2 nätter på SRFs konferenshotell Almåsa Nynäshamn över Påsken..vi kom dit igår..checkade in...åt middagen...men sen fick jag sådan panikångest så det var bara att åka hem igen..suck..vi sparade ju pengar...men i alla fall...nu ska jag ut om en stund o handla lite för det blev ju inte så mycket till det när vi skulle bort...Almåsa ligger vid Horsfjärden förresten...o vi såg inte till några ubåtar där igår...
Vi vill förresten tacka Jonas Gardell för ett helt underbart tv-program igår på årets tråkigaste dag Långfredagen...det blev vår höjdpunkt..tack Jonas att du bryr dig om alla trasiga människor...får jag utnämna dig till alla trasiga människors skyddshelgon...jag o min blinde sambo satt vid tvn o njöt..ömsom grät ömsom skrattade...o jag behövde inte alls syntolka så mycket åt min blinde sambo heller; du är väldigt taktilvänlig Jonas..tack för det.
FORTSATT GLAD O GOD PÅSK ALLESAMMENS


****************************************