februari 20, 2013

vecka 8 har kommit till onsdagen den 20/2 o jag har lärt mig ny teknik

Jag har alltid gillat tekniska pryttlar. Redan som tonåring. O jag älskade min sony rullbandspelare. Och min stereo....saknar gamla tidens teknik. O jag kommer aldrig att överge kassetten....never. Fast idag är det jättesvårt att hitta tomband.
Jag inhandlade ett stycket Denver surfplatta...vill ju hänga med o lära mig allt nytt som kommer. Så svårt kan det inte vara; men jisses det var det. Man skulle ha en kod för att registrera. Och den satt under batteriet till wi fii pucken...som det inte stod något om alls någonstans i alla de 11 bruksanvisningarna som fanns....fick snällt ta med allt o traska tillbaka till affären. O inte ens butikschefen visste; han fick ringa comviq...nåja nu fungerar det. O jag bara äääälskar min nya leksak.

 Min sambo är så pysslig av sig; o i sin sy junte grupp har han gjort ett surfplatte fodral av
vaxduk. Den biten han köppte räckte till lite andra saker oxå. Jag skäms inte för att visa upp detta alls!!!
Kom lite roliga paket igår oxå som jag gick i snögloppet o hämtade ut.
Det snöade dalade stora hundöron hela dagen, fick en sådan där känsla att sträcka ut tungan o bara gå o lapa snöflingor, men det gjorde man ju inte....hm
 jag var hos underbara medmänniskan Carina Westerlund i måndags o gjorde fotvård.
Och det är det bästa jag har...blir som en elefant i ett par ballerinaskor efter det.
 kom ett paket från Halens som jag gick o hämtade i snögloppen...unnade mig äntligen en varmare vinterkappa...o jag måste verkligen justera min nya kroppsvikt...jag drunknar nästan i denna för jag köppte samma storlek som vanligt. Men då får kappan krympmån vid första tvätten i alla fall.
 Kom ett bokpaket också. Ock jag hade lovat mig själv att INTE ta i dessa tant snusk böcker med täng ens en gång...så åker man dit så det skriker om det o köper alla 3 delarna på en gång....började läsa igår kväll...o de kittlar verkligen fantasin *rodnar*
sambon fick dessutom första delen som ljudbok i rent terapisyfte...o jisees vicka spisrosor han fick den lille rackaren....hm.
I dag fyller förresten f.d svår mor på gotland 82 år om hon lever....vi har ingen kontakt med den släkten heller längre...så jag vet inte hur de har det.
Nu ska jag fortsätta med Onsdagens pyssel här o snart är det fredag o mysdax igen,
Ha det gott folket så hörs vi när lusten faller på.
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************