februari 22, 2013

Fredagsmys den 22/2 2013??? nää...snälla boka annat boende...

Fredagsmys tänker ni väl; näää då. Det stannade halvvägs i halsgropen. Har precis pratat med min sambos syster. We are not on speaking terms som man säger...eller med andra ord vi har lite svårt att komma överens. Det heter att vi ska se till min Lasses bästa, men det är inte vad han vill utan vad som passar dem bäst; de som bor i danmark.
Nåja, nu har jag i alla fall en värmande vinterkappa, så i värsta fall bokar jag in mig i närmsta snödriva imorgon.
Bad henne boka alternativt boende. De bor annars aldrig hos "oss" och har varit uppe hur många ggr som helst utan att ens tala om det för sin bror.

Jag fick hjälp i morse med att slänga en del vi rensat ut. Vi lejde firman "Junkbusters". De var serviceminded o jättetrevliga. Det var billigt oxå o vi får det på rut avdraget. Sedan kom 2 som skulle städa...men de tyckte det var för mycket jobb. De tog bilder på lägenheten, min sambos relativt nya skor försvann...o de med. Hoppas vår favvis Rafael kommer tillbaka från semestern snart...han har städat åt oss i 3 år nu o det har aldrig försvunnit någonting någonsin....firman heter Hemmiljö i Mälardalen. O båda sakerna får man dra av på Rut-bidrag.
Jag fick således städa själv idag...fredagens snabeldans o moppning blev halv bra...då jag fått 2 proppar i höger underarm...men vad gör det om 100 år?

 det här är "rummet mot gatan" där vi har datorer o skrivare bland annat o där jag tar emot hugade spå kunder...


tycker jag fick till det riktigt bra.
Idag blir det fredagsmys på gräsrotsnivå: fiskbullar m hummersås skivad kokt potatis o hårdkokt skivat ägg...mumz

har rensat på balkongen oxå men det är liksom inte läge för något balkonghäng just nu...fast jag satt där i min termokappa m en kopp hett te i solen härom dagen för att ladda endrofiner...eller vad de heter de där nyttiga sakerna man behöver o får gratis i solen liksom....nu ska jag avvakta läget för morgondagen o spana snödrivor så får vi se hur allt blir. Ha en fin fredag allesammens...Hus o hemfrid.


***************************************************************************************************************************************************************************************************************