januari 19, 2013

Vecka 3 blev bättre än väntat.


Vecka 3 började bättre än väntat. Det blev slutet för Lasses sjukhusvistelse denna gången. Fast han tog ju bonn permission varje kväll o åkte hem till mig...tänka sig...hem till mig istället för att sova på sjukhuset.
En s.k mini-10a har han haft o fått...o tack o lov klarat sig utan vidare men från. Nu börjar han åter bli sitt gamla jag igen...nästan bättre än förr...o jag är sååå tacksam.



vi har haft biståndsbedömmaren här o Lasse har tagit till sig det hon kunde erbjuda...delvis hemtjänst o boendestöd...så allt löser sig till det bästa.


 vackert kallt vinterväder har vi fått igen så det gäller att klä sig varmt både inomhus o utomhus...måste nog investera i en varmare kappa o stövlar i alla fall...suck.
 en vacker handgjord skyddsängel kom på posten till oss...skyddsängeln Tindra gjord av Hälsingekonstnären Bror-Erik...mammas favvis....den här ängeln hänger nu i hallen o säger Hej då när man går o välkommen in när man öppnar för gäster....
 vi unnade oss Torsdagsmys från Årsta Konditori också..räk- o krabbsmörgåsar som var sååå goda...hittar inte bilden just nu men den finns på min facebooksida också...
 spår i snön var det igår när jag var ute ett par vändor...såg ut som det var Jösse Hare eller Kanin som gått bredvid ett rådjur...
 jag träffade underbara medmänniskan Carina o hennes fina hund...vovv vovv...
o här är beviset på att vi har minus 19 grader idag lördag 19/1...usch o jag måste ut...

Nu kör vi Lördagen o så kommer söndagen o sen börjar vecka 4...vare sig vi vill eller inte...god lördagslunk folket. Ta det försiktigt i snön o halkan.
******************************************************