januari 13, 2013

Jag har sorg i mitt hjärta fru sorgs silverhättsklädda pekfinger rispar upp gamla sår

Jag har sorg i mitt hjärta: fru sorgs silverhättsklädda pekfinger rispar upp gamla sår. Det jag befarat har redan inträffat; nu är det dax för min sambos syster att sälja hans lägenhet.,..o närmsta snödriva hallå...nu blir vi kombos....hm.
( Fru sorgs silverhättsklädda pekfinger förekommer antingen i Selma Lagerlöfs "Kejsaern av Portugallien" eller "Gösta Berlings saga" )

Min älskade sambo skrev ut sig själv från sjukhuset idag...o det har varit en hets från han utan dess like sedan han kom hem i morse...knappt att jag hann äta emellan andningen...o nu har jag så oooont i ryggen att jag knappt kan gå rakt...jag har ringt jourhavande medmänniska för jag vill ha rätt på vilka rättigheter jag har...om det är närmsta snödriva som gäller eller; har fått telefonnr till diakonen o ska ringa om samtalsstöd för planeringsmötet i morgon bitti...tills dess dras jag i oro o ångest över hur allt kommer att bli; kommer jag att bli hemlös igen, kommer Lasse att hamna på sjukhem...vinner den snikna snåla gamkulturen än en gång; istället för att man låter en funktionshindrad släkting få vara lycklig med den de själva valt...fast det råkar vara jag...livet är hårt just nu folket...hårt sa bonden- grymt sa grisen...hm..Jag återkommer med rapportering...
******************************************************