februari 07, 2013

VIPS BLEV DET VECKA 6 O STRAX HAR VI ALLA HJÄRTANS DAG DEN 14/2

JA hjälp vad tiden bara rinner iväg fast det egentligen känns som om den har stått stilla...men sakteliga börjar saker o ting återgå till det normala.
Man har hunnit gå in i mänsklig "själ-lossning" oxå vilket för min del innebär att jag letar efter glada lyckokorn varje dag bara för att få glädjen över att vara lite "Tjuren Ferdinand"..bara sitta där o vara lycklig liksom.
senaste lyckoruset var för en stund sedan när vi hade frunch tillsammans...bara en sådan enkel liten sak...mumz...fast jag njöt mest av att se min sambo så klart...
 börjar bli lagom trött på mig själv ( här i mina läsglasögon för jag läser tidningar vid köksbordet som ännu ett lyckopiller) och mitt vintertrötta torra korta bebishår som står upp likt en igelkott...o inte går det att forma till eller slippa detta när det är vinter heller...har provat allt...suck..o har varken mössa eller luva...så suck...bli inte rädd när ni ser mig på stan...
o vintern har kommit o gått o kommit igen...igår inatt o i morse kom det ordentligt...och igår den 6/2 snögloppade det hela dagen...först såg det ut som den undre bilden...idag ser det ut som den övre bilden....
 
 den övre bilden är en mix av blodapelsin o skalad skivad kiwi körd i blendern utan extra tillsatt socker...o såå upp piggande...man kan ev söta det med lite honung om man önskar...
 här en nyttig glass jag hittade när jag gick o spanade i glassdisken hos coop...det är sias laktosfria glass med smultron/jordgubbssmak det blev en syndigt god nyttig efterrätt med konserverade päronhalvor o skalad skivad kiwi till...jag skriver skalad kiwi för när jag var gravid åt jag kiwi minst 1 kilo om dagen med skal o allt...kanske därför min dotter blivit som hon är....hm *fundileringar* o då 1988 hade kiwin precis kommit till sverige o hennes pappa fick åka till andra sidan stan i ökända Rinkeby för att stilla mitt sug...
 jo jag måste erkänna det jag är en sådan där grotesk köttälskare oxå...mums för att smaska fläskotlett..gärna som här utan vare sig potatis eller sås...bara med god lime-aoli o lite grönsaker...mumz.....
igår hade jag en sådan där vecko inhandling igen...jag har fått ta dem själv senaste tiden när inte min sambo orkat...o om han ska få hemtjänst o boendestöd har jag hört att han måste få läkarintyg på hjälp med sånt...det är tungt arbete vill jag lova o igår snögloppade det o var inget vidare trevligt väder att vara ute i...var tvungen hämta cortizontabletter oxå på apoteket så det blev en hel del spring....sen har vi liksom 45 trappsteg upp o lika många ner o det blir oxå ett till lägg i motionen när den tunga vagnen ska dras uppåt...kanske krävs ett extra läkarintyg på det med...hm.
en ska inte gnälla men ibland är livet eländigt ebarmerligt hårt o orättvist o idag känns det i hela kroppen av allt jag gjorde igår...hm..nåja lite vila ett par dagar medicinering o så är det över. Vi har ju fina dagen Alla Hjärtans Dag den 14/2 att se fram emot oxå....då fyllde min mormor år o när jag var lite trodde jag att alla hjärtan o jippon var till henne ära...hm.Nu kör vi resten av veckan så har snart oxveckorna gått o vi har PÅSK. Gott mod folket det har vi.
****************************