januari 11, 2013

Fredagen den 11/1 2013 upp som en sol o ned som en pannkaka

Livet ger o livet tar. Just nu tycker jag att Livet suger, som ungdomarna säger.
Min sambo ligger på SöS efter en akut mini-10a. Han gick upp till Vårdcentralen här i Årsta i Onsdagsförmiddag. Och på 3 timmar hade de skickat han med ambulans till SöS akuten. Där hade han då hunnit komma till läkare, provtagning inkl hjärnröntgen. Vi hade i helgen gjort den här övningen de gör reklam för i pauserna på våra reklamskanaler ; * man ska le  * man ska upprepa samma mening 10ggr* o sedan lyfta båda armarna över huvudet rakt upp mot taket. Den sista övningen gick inte så bra, för vänsterarmen hängde inte med. Sedan fick Lasse en propp i överarmen så den svällde o man såg en löpande åder, det var den han gick o sökte för. Tack snabba änglar på vårdcentral Capio Årsta o underbar personal på Akuten SöS. Nu ligger Lasse på avd på SöS o det vårdplaneras för han. Vi får se hur saker och ting utvecklas framöver. Jag har inte kunnat sova ordentligt senaste 3 nätterna så jag är bra trött idag.Men igår var jag upp till Lasse med lite saker han behövde.

Idag har jag vinterduttat mina blommor...de är konstiga...de har verkligen börjat vakna till...o jag har redan börjat fundera på vad jag ska ha för blommor i fönstren nu...funderar på att testa krokus o snödroppar...min blåvinge blomma har jag fått klippa ner 2 ggr den växte nästan igenom taket...



 det har kommit lite mera snö också men annars är det en ganska bra vinter så här långt....
nu ska jag hasta vidare med alla sysslor jag har att utföra...ha en mysig fredag allesammens o det är svart/hel fullmåne ikväll så spana över axeln efter varulvar....






******************************************************