november 22, 2012

Torsdagm22/11nThanksgiving o Ulf Lundells födelsedag...o vinnaren i min tävling är....

22/11 ber att få gratulera min idol Ulf Lundell så mycket på hans 63-årsdag idag...grattis. O måste bara utnämna han till vår förste störste rock-progg-kung...ska gå på hans konsert den 21/12 på Cirkus i Stockholm...min julklapp till mig själv....

VINNAREN I MIN TÄVLING BLEV LISELOTTE LOTTA NOSTRABADI ÅTVIDABERG....RÄTT SVAR VAR; EN SYRSA....FLERA TÄVLINGAR KOMMER LÄNGRE FRAM....

IDAG FIRAR USA THANKSGIVING...

OCH IDAG BLEV DET EN GANSKA VANLIG TORSDAG HÄR...MEN LITE INHANDLING AV DIVERSE LIVSMEDEL O 2 STYCKEN VID PIANOT PÅ EN DEL UR MIN REPORTEOAR....



Detta är ett försök till en fransk musette vals..."Pigalle"....

Nästa stycke jag misshandlar är "Godnattvalsen"....


och med den säger jag tack o godnatt för idag...det skymmer på o mörket tätnar här i min förort i fjollträsk..ska tända lite ljus o kura lång skymmning med en bok o musik i mina hörlurar...vi höres folket...
*****************************************************