november 20, 2012

20/11 2012 var på hälsokoll idag...både ris o ros fick jag...o 2 nya pianostycken bara för att...

Imorse var jag på hälsokoll...utvärdering av alla provtagningar o  sådant jag gått på senaste tiden + en akutkoll på min sänka...den var inte bra; ska ligga på värdet 10...min låg på 47...vädjade dock o slapp åka in direkt för utredning. SKÖNT.
Fick nya mediciner...lite penicillin, medicin för min astma + en cortizon spruta för första ggn för min värk...usch hur ska jag komma ihåg alla tabletter...fast det står ju på askarna hur man ska göra...hm...ska ta ner dosetten o ladda den var ett tag sedan jag använde den...känner att jag behöver ha den som stöd just nu...
Jag fick positivt besked oxå; JAG HAR GÅTT NED 9 KILO TOTALT I ÅR...TRALLA LA LA LA FY VAD JAG ÄR BRA...TRALALALALA...min BMI har på 2 år gått nedåt från att ha legat på 42 ( grov sjuklig fetma) till att idag ligga på 38,2...så det går åt rätt håll...tror jag ska lägga in mer motion så kanske jag någon dag når mitt ideal BMI som hägrar som en siffra svåruppnåelig långt borta....25....
jag märker det oxå på att jag minskat i klädstorlekar 2 mindre nr idag...o jag kan faktiskt ha stretch jeans i d-serien...hade tidigare d-24 idag räcker d-21...jag är sååå glad är nere under 100 kilo för första ggn sedan jag gjorde min smal-operation...min drömvikt i förhållande till min korta längd 1,57 är ju ouppnåeliga 48...men kommer jag ner på 75...som är mitt slutmål just nu...så får jag vara nöjd...om 5 år SKA JAG VARA DÄR......
Jag blev så glad över detta besked att jag satte mig vid pianot o spelade av mig lite glädje....spelar o övar på julsånger redan nu...det sitter i sedan föreningstiden då våra julprogram var uppskattade...detta är den fina julsången "Låt mig få tända ett ljus"


Nästa video är det klassiska salongsstycket "Svunnen Lycka"...





Jag sparar mina grannars öron o spelar inte så ofta...nu har det dock blivit 2 stycken om dagen 2 dagar i rad ...men sen blir det väldigt tyst långa perioder...när jag var liten o spelade hemma fick jag alltid tänka på att inte hamra på pianot..då fick mamma migrän o jag fick spelförbud en hel vecka...hände inte så ofta men det känndes desto mer när det skedde...

Idag gör jag lite slapp men nyttig mat; det blir pitabröd med lättstekt rostbiff i...jo ni läste rätt; det är en yrkesskada sen gatukökstiden...jag steker rostbiffen lite lätt i stekpannan...bottnar sedan det värmda uppskurna pitabrödet m strimlad isbergssallad, lägger i rostbiffen...några tomatskivor...lite gurk hack...lite rå hackad lök o sedan en klick av rydbergs dallassalladsröra...man kan ta rostad lök istället för rå...det är en smaksak...nu får nu ha en fortsatt fin tisdag goa vänner...vi höres.....
*************************************************