november 23, 2012

23/11 2012...en månad kvar till julafton o här sitter jag o skriver o fundilerar på en önskelista till tomten????


Snälla goa Tomten. 
Jag har varit extra snäll o omtänksam i år. Här kommer min önskelista. Den är inte sååå lång.

1. Bättre hälsa till mig o min sambo.
2. Ett nytt badkar i badrummet.
3. En resa till solen o värmen.
****************************

Jo jag tror stenhårt på tomten men tyvärr har han missat mig ett antal år här nu på raken. Så jag har fått vara min egen tomte...nu börjar leden tunnas ut o jag köper max 2 julklappar...1 till min sambo o 1 till min dotter...o om inte tomten missar mig i år så hoppas jag att någon av de 3 önskningarna slår in.Jo jag tror på troll o knytt oxå o småfolket...jag bara är sån.
******************************

En liten fredagskonsert som avslutning...först misshandlar jag här den stora hiten "Lilli Marlene". Och jag blir så rörd när jag ska berätta en anekdot om den som är alldeles sann. Marlene Dietrich sjöng o nynnade denna sång under andra världskriget. Och denna fantastiska artist dog samma dag som min älskade lilla syster 5/5...även om det var  ett par år emellan deras bortgång.


det andra stycket är den vackra "Amazing Grace" o jag spelar den bättre än jag sjunger den..även om det kanske haltar ibland...lyssna eller o lyssna...
Nu ska jag strax fredagsmysa med resterna av tortillawrapsen från igår o lite senare ikväll en reducerad ostbricka..det innebär en ask cantadou färskost med vitlöks smak o en bit boxholms kumminost...mumz...o en skvätt halvtorrt vitt vin till...jo man kan dricka vitt vin till ost...det skär sig inte...FORTSATT TREVLIGT FREDAGSMYS GO VÄNNER

*******************************'