november 14, 2012

14/11 -12 drygt 1 mån kvar till Lucia o jag VILL INTE FIRA JUL





Ja idag skriver vi 14/11 2012...lite drygt en månad kvar till LUCIA...o JAG VILL INTE FIRA JUL I ÅR HELLER....det enda jag sätter upp av julpynt hemma hos min sambo blir detta:

inga jul gardiner, jul dukar, julgran, julblommor eller annat tjaffs...o det är så skönt för min sambo känner precis likadant. Men visst vi äter julmaten, vi lyssnar på julmusiken..tänker på det kristna budskapet denna tid på året o vi får det riktigt trevligt i alla fall. Jag är inte ett dugg bitter över att jag förlorat alla mina fina tomtar jag samlade, eller virkade dukar jag hade eller ärvda saker av annat slag....inte ett dugg. Nu är tid för Jul ur andra perspektiv.




vi sjunger o spelar själva oxå så klart...jag har redan bokat av hela december med färdtjänstresor för att vara på den säkra sidan...24/11 julpyssel m liten jultallrik. 1/12 månadsmöte m glögg, kaffe o pepparkaka (man hinner rakt bli riktigt fjollig av alla pepparkakor man äter), 8/12 en jättemysig julfest m liten jultallrik, lotteri, samkväm dragspel o skönsång....den 9/12 minnes dag för min sambo....13/12 Lucia...jag kommer lussa i bara mässingen för min blinde sambo...inte fisa..inte sjunga...för då vet han vad som är upp o ned....fniss...



ja folket; må ni fira precis den jul ni kan o orkar...det blir precis vad man gör den till.
Men tro på tomten den har jag kvar...fast han verkar inte förstå vart jag bor någonstans...ha det gott folket...vi hörs


***************************************************