november 16, 2012

jag får sluta göra dåliga covers på mig själv - duger bäst som det original jag är




Jag måste snart ta mig själv i örat...ajja bajja mig...inte hålla på så här o tro att man ska bli en ny Jan Johansson, Lars Roos, Bengt Hallberg, Robert Wells, Charlie Norman, Liberace, Viktor Borge eller Richard Clayderman...nej...men det är ont om kvinnliga duktiga schlager o populärpianister...bara manliga ditos...har ju glömt the Quees of them all; Monika Dominique...o hennes fantastiske make Carl-Axel...men sen är det bara jag som tassar runt i korridorerna...snart får jag sluta göra dåliga covers på mig själv här på min blogg oxå...folk kan ju tro man är precis lika dum som man är fet...men det är jag bara nästan o bara till husbehov..så det så....här försöker jag spela Jan Johanssons underbart geniala komposition "Visa från Utanmyra"...högst 4 toner i basen...som ett vandringslunk...sedan inte ens en hel oktav på resten av melodislingan...låten blir nästan som ett mantra bara i fingersättningen...genialiskt. Förlåt om jag inte gör den rättvisa...men man kan inte dundra på med pianot hur som helst när man har grannar runt sig oxå...annars hade jag nog gasat lite...använder inte en endaste pedal heller...utan helt un-plugged...lyssna o häpnas....kanske kommer en piano video till närmre jul...men annars är ni lyckligt lottade att ha mig här på video just nu....plink plink plink....
******************************************************