november 11, 2012

FARS DAG 11/11 2012...lite funderingar om livet och i morgon börjar vecka 46

Idag tänder jag ljus o minns; Min far o min dotters far...fädrer som inte längre finns med oss. Skickar upp värmande kramar o hoppas att de har det bra; önskar det fanns en himmels telefon så man kunde ringa o höra deras röst när man saknade dem...för den känslan är lika levande än...Min far  Edvin dog 1997 för 15 år sedan, min sambo Greger - min dotters far dog 1995 för strax 17 år sedan...men visst saknar jag dem än...


Jag var iväg på en kryssning med Viking Linjens Cinderella...o när jag förstår hur jag ska ladda över bilderna jag tog med min nya webb kamera så kommer en liten redogörelse för den resan...kan bara säga så här långt att det var mysigt..mysigt  o visst flörtade lite fick lite manlig uppskattning o sen somnade jag sött när jag sett supershowen med 3 goa gubbs...
inhandlade Per Morbergs röda vin...mumzigt gott...påminner lite om det italienska rödvinet man drack förr med den vackra korgflätningen till runt flaskan...chianti ruffino...vi drack ett glas Morberg när jag kom hem på fredagseftermiddagen...min sambo gick o köppte magnumglass åt oss...vi hade lite vindruvor till o njöt...sen köppte jag oxå blossas nya glögg 12 ingefära...o den var mumzigt god...som att dricka pepparkaka ungefär...mumz...kittlade i näsan o värmde gott i magen med sina 15%...starkvinsglögg...mumz...den ska jag köpa flera ggr....

min dotter kom på ett av sina sällsynta besök...tyvärr får man inte ta normala kort på henne så detta är smygfotat..därav den dåliga kvaliten.....förlåt therese.


vardagsrummet har fått ett litet lyft..vi fixade nytt överdrag till soffan...jag rensade det fina bordet...men måste fixa möbelpolish till det i morgon..sen är jag groggy en hel månad efteråt..hm..men fint blev det...eller??????

 matlagning blev det igen i fredags när jag kom hem...allt var framtaget på mina order så det var bara o börja o den kyckling grytan blev rent av magisk...mumz...mumz
jag försöker undvika krossade tomater på burk...kör dem i min blender mixar o smakar av själv...eller som här kvartar dem o har i dem färska...isch isch isch...har råkat ut för ett par för många dåliga burkar m krossade tomater....

 Lasses portion m kyckling gryta...curryris o wokgrönsaker...kycklinggrytan innehåller även röd,grön o gul strimlad färsk paprika, röd lök o rörs ihop m vatten grönsaksbuljongstärning o vetemjölsredning...gott gott gott.....
jag hade handlat lite åt min dotter som hon kom förbi o hämtade + att hon lånade skrivaren o datan en stund...är allt för sällan man får träffa henne tyvärr...


här njuter min sambo Per Morbergs rödvin med en magnum glass o lite vindruvor...gott var det...mumz.....
Nu stänger vi pratlådan om vårt vardagsliv för den här ggn hade tänkt skriva lite till men återkommer...ha det gott på FARS DAG alla fäder...
******************************************************