oktober 13, 2012

vecka 41 o snart dax att adventpynta..o affären säljer redan julmust????

o där i hallen står fortfarande spisen kvar o väntar...o väntar...men nästa vecka ska de komma o koppla in den...
o jag blev så ledsen härom dagen jag ville spela piano...bara kände den där rätta inspirationen att sätta mig o bara spela flyga bort...bara få vara lycklig...men isch...mina stela värkande fingrar just nu innan det blir vinter ordentligt gjorde att jag inte ens klarade att spela enkla stycken som Fur Elise...blir så ilsk så ilsk...
o jag är så teknik dum...klarar inte heller att lägga över videos från mobilen till datan...men ni kan se det på min facebook sida...
ja idag är det lördag...o då har jag setat o kryssat melodikrysset på morgonen...o idag var det halv lätt...
här är mitt förslag på lösning...

o visst syns det att jag har gått ned mera i vikt????  snälla säg ja...för det märks i alla fall på kläderna...men jag köper inga nya än...


sen hade då Jonas Gardells tv-serie "Torka aldrig tårar utan handskar" premiär i måndags 8/10 på svt 1...reklamfritt var det bästa...men jisses så jag grät...o så bra...så naket...så äkta....jag är övertygad om att Jonas öppnar mångas "garderober" på vid gavel med sina böcker o denna tv-serie...han sätter ord o bild på det många inte ens vågar erkänna eller tänka tyst...förresten finns det vita älgar på riktigt i sverige någonstans...eller är det en sådan där egenhändigt påhittad Gardell-skröna????
Årets Nobelpris har tillkännagivits o fredspriset till EU???? HALLÅ  vart är vi på väg...Norge vill bara ha sin olja ifred..värsta lobbyistfjäskeriet säger jag...håller vårlden på att tas över helt av borgarbrackorna???????????????
Alfred Nobel missade att ge musiken en plats bland fin-kulturen...kanske var han rent av tondöv???
Nu ska jag stänga igen min babbel låda för idag...var rädda om er där ute...gardera med mamme- o pappelucker nu o raggsockor...det lär behövas...
*****************************************************************************