juli 06, 2012

VECKA 27 6/7 O JAG HAR NOLL SOMMARKÄNSLA

Nu har vi vecka 27 den första stora semesterveckan för dem som jobbar...vi skriver 6/7 o jag har noll sommarkänsla...suck
Jo tack; öronen är på väg att bättra sig..de flaxar inte lika mycket längre så jag slipper vara rädd för att lyfta...hm
Enda sommarkänslan får jag av tv4 o  fina
programmet "Sommar med Ernst"...sitter klistrad vid repriserna oxå..man glömmer ju en del av detaljerna liksom...
Förlåt: jag glömde be om solsken oxå i förra inlägget, bad visst bara om värme...o det har vi ju fått..kvavt o hett om varandra...o lite gassa läge på ballen ( läs balkongen) har det oxå varit..har fått fin färg fläckvis...nej tänker inte fotografera fläckarna alls...fniss *rodnar*
Men ni kan få se ett fint morgonkort på mina åderbråcksfulla bara ben i viloläge på ballen; en ren samvetsfråga faktiskt, ska jag be om en remiss o få dem bort tagna med laser ( har kollat o fått 99% godkänt) eller ska jag fortsätta vara stor vacker o naturelle???

oooooh vad det växer....Ä-N-T-L-I-G-E-N....
men jag tycker att mina pelagoner ser mer ut som UFON??????  NEJ jag satte inte ufon utan pelagon sticklingar...sedan den här lilla blomman som får färganna klockor liksom hela tiden; är det någon som vet vad den heter?  O en av dem 3 tar sig inte alls...suck..får väl skrämma den o vattna den med wisky eller så...hm
OBS OBS OBS ETT SKÄMT









till o med livräddningen på campanuelan har halvlyckats...ska dela itu den o ta de frodiga delarna o sätta i nya krukor..tjohoooo.....de gamla bilderna på mig o min dotter o mig o min far är från 1997 då vi hade husvagnen fortfarande...en OPIO veteranare från 68a med träinrednin o fint yttertält...dåååå hade man den där sommarkänslan oavsett väder liksom...suck...nu är det ingenting....hjälp...till o med krukan med salladsfröna i börjar visa att jag kanske kanske får sallad i höst eller så....hurra.....
har inte heller lyssnat på alla sommarpratare så här långt som jag ALLTID gjorde förr varje sommar...men igår lyssnade jag..o njöt o grät..gå in på www.sr.se/p1/dsommarpratare o lyssna..wow...det är magi med män o hästkrafter...fick alla minnen tillbaka från när mina föräldrar var del ägare i ett stall...wow...nu ska jag fortsätta filosofera o hoppas på att sommarkänslan infinner sig innan hösten har landat med första frostnatten i alla fall...
GO SOMMARKÄNSLA ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG