juli 07, 2012

Idag 7/7 blev det till o med magi o sommarkänslan...tack Therese

Idag 7/7 2012 blev det till o med magi i sommaren...bara som en så enkel sak som en promenad utmed Mälaren tillsamans med min vackra dotter; att hon kom...att hon ville umgås...att det blev sååå magiskt..sen var det som att "småfolket" var med oss oxå där i skogen...något ryckte mig i tröjan...o på hemvägen fick jag helt plötsligt in hennes pappas favvislåt i min mp3...tur att jag kan skylla tårar på allergi...särskilt i skogen...fniss







det är så vackert gå där fram till Mälaren...man passerar Årsta gård o restaurangen Årsta frun...sen kommer en lummig grön skuggig del innan Mälaren öppnar sig längre fram...bänkarna har en särskild betydelse när jag går vägen med min sambo...vi räknar inte steg tillsammans...utan hur många bänkar vi ska hinna sitta på som inte är upptagna innan vi ska vända...ibland låter vi det bero...ibland bestämmer vi ett visst antal....sen längre fram öppnar sig Mälaren; det är tanto o södersjukhuset mitt emot....det badas här....o änderna får mycket gott bröd om inte fiskmåsarna snor dem först...idag fick jag o min dotter gå ganska långt för det mesta var upptaget i det vackra vädret...25+ o sol...ljuvligt...






så hittade vi då en ledig bänk till slut halv vägs till Gullmarsplan...där tog vi smultronsaft, jordgubbar o satt o pratade....jag fick lite nagelvård av min vackra dotter också har faktiskt lyckats sluta äta dem...skriver äta för det var så det var..hm..gissa vilka fötter o ben som är min vackra dotters???  sen smygtog jag ett kort på henne när hon gick på bussen när vi kom tillbaka...det är hon bakifrån som går på sist...o ikväll är jag såååå nöjd med mig själv,...det blev 1001 steg vilket stegmätaren bevisar...o det firade jagmed att äta gelehallon o ahlgrens bilar - finns det hopp för mig??????





************************************************