juli 11, 2012

ALLTSÅ HALLÅ VÄDRET! DET SKA VARA SOMMAR NU INTE 17+ O RAGGSOCKSLÄGE

HU det är fredagen den 13e om 2 dagar...kan man hoppas på att vädret vänder då?
Idag har vi 17+ o raggsocksläge i morse...helgrått o inte läge alls att inta någon frukost på balkongen inte...suck.
HALLÅ SOMMAREN KOM TILLBAKA
Skaffa blommor strunta i dyr terapi...men jag undrar jag...har jämfört dem jag fått o hur de blivit mot bilder som finns...är det mitt fel eller den kalla sommarens???? Kolla själva får ni se

den övre blomman är som den skulle ha blivit...den undre är som den blev....

sen likadant med denna blomma...hm...sen en dum fråga:  ska man slänga dem när de slutat blomma eller kan man övervintra dem?


sallads skotten växer också som ogräs o i rena odlarglädjen bara planterade jag i 2 plastbyttor till...det var så mumsigt gott tll färskpotatisen o även gott på knäckemackan med kalles kaviar till...tänk jag har fixat detta själv; ska jag rulla vidare drömmen till hus på landet med växthus????  näää men helt klart en utökad odling till nästa säsong....
sen stekte vi lite pannkakor här om dagen; är det NÅGON som NÅGON GÅNG lyckas med den första pannkakan????  lämna gärna tips på hur man gör...tack.

håll i hatten på fredag då är det den 13e...tills dess kan vi väl få lite mera värme o sol?
************************************************************