juni 18, 2012

Vecka 25 midsommarveckan ska det föreställa men vart är sommarvädret?

Han är hemma nu den där jag kallar sambo; hm tog 3 timmar sen stack han ut på stan o satte sig på krogen. O börjar genast med tjuvtricket att inte svara i mobilen när jag ringer...grr grr..men han blev lite knäsvag när jag röt i åt han...så han tog första bästa snabbaste färdtjänst hem....o nu sover han som det barn han är.
Och jag hoppas jag slipper sätta på mig grästofflorna igen på länge.......han överraskade mig så jag fick gå upp till vårt fina kondis o hämta smörgåsar till frukost i alla fall...hans sätt att visa kärlek.

Ja dessa män.
I helgen i regnet gick jag så till ICA o hämtade mina två paket med nya plantor o fröer i...blev lagom dränkt liksom.

 d
Det vart 1300 steg för jag gick dit o hem..en nyttig power walk...sen fick jag så förjolat ont i ischiasmuskeln...aj aj aj....men det gick.
Har köppt lite nya blommor..fröer o sticklingar det blev även lite pynt till balkonge...en fengshui sak med 4 grodor som laddas o drivs av solceller sen ska de lysa i mörkret...satte ut dem i regnet i lördags men har inte kollat än om de lyser...men söta är grodorna..särskilt han med kronan..undrar jag om han blir en prins om jag kysser han????
Köppte även flytande plastnäckrosor som jag ska ha i ett fågelbad...sen får vi väl knappt plats själva på balkongen ( OBS notera att jag inte skriver ballen längre).
Blommorna är en s.k Blåvinge, Blyblommor o en hawaiiplanta är sticklingarna...fröerna blir sallad, kinesisk kål, 6 sorters paprika o bondbönor om jag sår dem...i morse hittade jag påsarna utströdda på balkonggolvet..framdragna av någon vetgirig skata säkert...men de hade inte hunnit att hacka dem halt fördärvade...ska inhandla krukor o jord i morgon..under tiden står de o trivs bra i tomma glassbyttor som jag stuckit hål i i botten...ett litet amatörtips så där...














o detta
ska föreställa MIDSOMMARVECKAN????
Hallå sommarvädret vart har du tagit vägen? Inte tänker jag dansa runt någon midsommarstång i stickad tröja, lovikavantar o raggsockor inte...nix. Detta är vad jag hade tänkt laga till midsommarmat åt oss....




nu kör
vi vecka 25 o fixar värme o sol till midsommarafton...TREVLIG MIDSOMMAR PÅ ER ALLESAMMENS
*************************************