juni 15, 2012

Jag vill inte vara ensammen längre kom hem NU

Ikväll har Sverige ödesmatch i fotboll igen...mot England..jag tippar vinst till någon efter straff...hm..garderar för säkerhets skull liksom...alltså egentligen; vad är det som får 11 vuxna män i lag springa o trippa o dribbla för en fånig liten boll????  tack o lov att min nuvarande sambo inte är lika mycket soff-atlet som min förra var...den sambon tog till o med ut kompledigt för sånt här..suck men det är kul att se ibland om man orkar..förstår reglerna jovisst gör jag det..men men..o Zlatan han är såååååå snygg..o Kim Källström....o Granström...får sätta fram spottkoppen tror jag..men laddat har jag...


ja vad ´har jag då pysslat med dessa lediga dagar; sovit? nix...stört omöjligt nästan.
Men jag skulle gått på berså-te men den serveringen öppnar först nästa vecka för sommarsäsongen..o när jag ändå var i stan o gick förbi en blomsteraffär så förnedrade jag mig, gick in o frågade tjejjerna kavat; hörrni hur lång tid tar det innan man får blommor på sina sticklingar??? Fågelholk....alltså deras hakor var nästan i disk-höjd.Hm
Fick ta en vacker gustavsbergs ytterkruka från min sambos mors saker o omplanterade min campanuela..vackert blev det...

annars då: jo jag tror att jag har påbörjat ett lagomt lätt träningsprogram...målet ska bli 10.000 steg om dagen fördelade på 3 promenader..har införskaffat både stegräknare o mina nya gympaskor från yonex...sen att jag bara orkade 214 steg o 1 promenad i rask takt...s.k power-walk..är en annan femma...o nästa dag när jag skulle ut o gå då hittade jag inte stegräknaren ( säger vi så slipper jag skämmas igen) kolla sidan   www.nattolatt.se   om du är intresserad där har jag reggat mig. Har ju i alla fall gått ner i BMI från 41 ( jo jag vet; SMÄLLFET) till nuvarande 38 o det är åt rätt håll även om det går långsamt. Sen har jag ju löst korsord m penna o papper...bra mycket roligare än word...o så kommer snart gybben hem igen..bara 6 dagar kvar...suck suck suck; varför ska man känna sig halv utan han...hm...nåja nu kör vi fredag o hejjar på sverige så det så




unnade mig en calzone idag till lunch-middag
men har så förjolat ont i latmasken att jag inte ids med att gå upp o hämta 2 paket som kommit..suck..i morgon är en annan dag..sen
ser ni mig sommar-stylad o sista bilden som jag ser ut när jag power-walkar..med bra musik i mp-3 aren...yeah
***********************************************