juni 12, 2012

Nummerologisk magi idag 2012-06-12 o jag är gräsänka

Jäklars vi fick däng av Ukraina med 2-1 igår..men Zlatan o grabbsen var ur-duktiga. Jag såg 1a halv-leken på tv...sen la jag mig o lyssnade i hörlurarna på radiosporten...jisses vicken rapp tunga de kommentatorerna har..de slår Clabbe af Gjejerstam hela bunten..wow..men det var en kort glädje med 1-0 ledningen...sen somnade man halvfrustrerad...sov på halv fart för jag hade väckarklockan på ringning 03.00 skulle ju skicka iväg min sambo till Danmark.Och nu är han där OCH JAG ÄR GRÄSÄNKA HURRA...9 DAGAR ...man kan ju hoppas på lite bättre väder än det varit idag...åtminstone i morgon..för då ska jag o en väninna gå till ett ute-cafe o äta morotskaka o tea...om det inte regnar alltså...hm
Idag har det varit klart raggsocks-läge-på precis hela dagen...rått fuktigt kallt o frusit har jag gjort i hela kroppen...tur man har sina stickade sockor...o sen kom Åskguden Tor o for över alla himmlar här med sin häst Sleipner o förde ett hiskeligt liv..huvva..det var bara dra ur kontakterna ur allt datoriskt o tv o sånt...igår snodde åskar ljudmodemet till min stora data...suck...men ok det går att använda den i alla fall..men inte till musik.


Vi har magisk nummerologi i luften för er som vet vad jag menar; 2012-06-12...kanske därför jag slapp migränen idag som jag annars får automatiskt när det åskar...ljuvligt var det...o så släppte jag iväg min sambo till Danmark...05.15 gick hans x2000 tåg...men det gick bara till Malmö för bron över sundet har reparationer för tågdelen...kolla SJ;S hemsida om du ska ut o resa de uppdaterar den ofta...den är jätte bra...min sambo fick en lättare matsäck med sig o vatten...men när jag ringde han o tåget jus passerat Mjölby satt han i restaurangvagnen o åt frukost...nu är han i Humlebäck 9 dagar...o jag vet inte alls vad jag ska göra...suck...kom med förslag snälla

Jag fick lite trevlig läsning i brevlådan idag + en fin liten strandväska lagom till filt o korsordstidning..ska leta upp en plätt någonstans vid bättre väderlek....
Jag har en hobby o bilden visar en del av mina hobbyredskap. Jag har fått gåvan i arv av min mormor som kunde..min mor var också intresserad...sen har jag utvecklat den själv..det sägs att jag är duktig..det mediala ska jag satsa lite mer på i höst...fråga gärna om du är intresserad....
Nu kör vi vecka 24 o den här tiden på året ska man krama årsträd..helst en björk i söder lid o även göra jordandning...strax har vi midsommar...men jag tror baske mig att jag ska plocka ihop 7 karlar o lägga under kudden i år...fast jag kanske får leta väldigt länge????
Ska pyssla lite med en önske-dash-board för attraktionslagen om en stund...o sen är det den fina konserten kl 21 på svt 1...på fredag tar vi england...hejja sverige friskt humör det är det som susen gör..zlatan zlatan...
******************************************************