maj 31, 2012

Vecka 22 har nästan redan sprungit förbi oss o i morgon är det 1Juni o SNÖVARNING

Ur led är dygnsrytmen o vädergudarna behaga skämta med oss kanhäarnda???
Snö varning den 1/6 hallå Kung Bore du ska ligga i ide nu o sova...ingen ide komma farandes här med snö nu när det snart är midsommar....natti natti somna om nu.

Vecka 22 har nästan redan rusat förbi oss...min sambo hade gubb träff med f.d jobbarkompisar han umgås med än...jag fick mitt paket med sticklingarna från odla.nu o blev glatt överraskad..de var fler än jag räknat med..har fosterhemsplacerat 4 st idag o satt resten o håll alla tummar ni har för att de överlever o tar sig...tog in dem i regn- o åsk skuren som kom nyss...jisses man blir ju alldeles tossig med de små liven..hm..får bara inte berätta för folk hur tossig jag är...hm..går o känner på jorden att den är tillräckligt varm för att de inte ska frysa om de små rötterna...suck..Carina vår underbara fotvårdsmänniska fixade våra fötter oxå så nu är både jag o Lasse som bebisar där lena renslipade o doftar gott..det är verkligen en ynnest att få komma till Carina på Årsta fotklinik vid Årsta sjukhem..hon är bäst bäst bäst...gjorde min goda fisk igår åt oss...idag blir det lite rester i tortilla bröd som wraps...mumzigt gott det...tog lite bilder runt vårt hus..nästan så det lila o vita syrenträden redan blommat ut..o flädern blommar både den äkta o den oäkta..ser inte skillnad på dem heller o ska inte plocka nåt men doftar gott gör det...hoppas vi slipper ta på oss vinterkläderna igen...låt oss få sommar nu när vi skriver 1 juni i morgon..hallå tiden kom ikapp verkligheten  SNÄLLA INGET SNÖ I MORGON....