juni 04, 2012

Vecka 23 har börjat o vi ska hissa flaggan o sjunga nationalsången den 6/6

Ja så har då vecka 23 börjat... o här har regnet vräkt ner från en öppen himmel i 3 dagar med inslag av åska...suck.
Den är veckan ska vi hissa flaggan den 6/6 på vår svenska nationaldag...och sjunga "Du gamla du fria" och det tänker jag göra..men OBS jag är bara en vanlig svensk...inte rasist eller högerextremist...så det så.


sen har jag googlat på hur mina blom-bebisar kommer att bli..eventuellt om jag har tålamod att gå o vänta på dem...nu har de i alla fall tagit sig o ska sitta 2 veckor till i krukan o få rötter tills det är dax för nästa omplantering...alltså hallå hade jag vetat att tålamod var nödvändigt oxå då hade jag aldrig skickat efter sticklingarna...aldrig...där har jag varit handikappad...har varken ägt tålamod eller döv-örat alltid trott att det var kroppsdelar jag saknade...hm





 
jag hade í alla fall vett att fosterhemsplacera 4 st av sticklingarna...vår underbara lilla medmänniska Carina som gör våra fötter så fina fick 3 av de gula o en av de rosa...hoppas hon har bättre tålamod. Idag lagade jag tröstmat fast jag borde hålla igen...först smällde jag i mig 3 stora smörgåsar m falukorv o bacon o sen gjorde jag den godaste kycklinggrytan någonsin...fnnns bara sås kvar  i pannan just nu..hmmm...stekpannan alltså...skarvade med vad jag hade hemma o det blev sååå gott m ris till...eftersom jag inte äger en större stek gryta gör jag lock till stekpannan av blött bakplåtspapper...det brukar Jamie Oliver göra när han lagar mat...jag har fått palt drömmar...men det får jag nog vänta med...måste först införskaffa ett par starka potatisskalvänliga armar o sen en kvarn att mala potatisen i...så det får bli nästa projekt...














nu kör vi vecka 23 o hoppas på varmare väder...ska börja nedräkningen tills jag blir gräsänka igen 12 dagar...det ska bli sååååå skönt...trevlig svenska flaggans dag på er allesammans
********************************