maj 27, 2012

Önskar alla Mödrar en underbar Mors Dag o att Pingstens sista dag blir hänfört vacker

En dag som denna; Mors Dag saknar jag med vemod min egna lilla mamma o mormor...men känner en samhörighet med föregående generationers samtidens mödrar o kommande...vi delar förmågan att GE LIV..vi har själva fått livet...


 
I fredags 25/5 hade vi en helt underbar fredag hela dagen...vi träffade en helt fantastisk liten medmänniska på pigga 73 vi åt dagens rätt tillsammans på vår lokala restaurang Hjälmaren; det blev en jättegod rimmad lax m dillstuvad potatis sallads buffe o kaffe för 75 kr...o vår lilla medmänniska hade jag tänkt skulle ärva Lasse efter mig...eller om han kanske redan nu vill byta ut mig...hon hade pysslat var sitt handsytt fodral till pappersnäsdukar åt oss...jag jobbade som cafevärdinna o volontär i SRF tillsammans med henne...









 
sen måste jag ha ett nattlejon som smyger i kylskåpet för det var tass spår i chokladpuddingen..o min sambo hade abbsolut INTE vart uppe på natten o provsmakat...hm...sen har vi blivit sånna där lyx-glass människor HÄGENDAZZARE...bara åkte dit..drogs som av en osynlig magnet till glassboxen..o den är hutlöst dyr så man äter den smygandes....mumz...NU FÅR NI HA EN UNDERBAR MORS DAG KÄRLEKSBOMBA ER MAMMA OM HON FINNS I ER NÄRHET...O GLÖM INTE PINGSTENS SISTA DAG...


**********************************