februari 10, 2012

Livet rycker i oss med alla trådar just nu...lev lugnt

Min sambo ligger på sjukhus...han har fått en elak bacill o behöver vård. Tack o lov att svensk sjukvård har den fina kvalitet den har. Jag var upp till han idag o bara efter 3 dagar med antibiotika är han mycket mycket piggare. Så håll alla tummar så är han snart hemma hos mig igen. Jag vänder på dygnet..kan inte sova när det är tyst utan hans snarkningar...ingen säng som knarrar när han vänder på sig..hm Nåja det blir bättre snart har jag han här igen...


Och vi har fått vinter ordentligt senaste dagarna.  3 dagar med snöfall..det ligger kompakt hela staden är insnöad känns det som.


En o annan djurart känner jag igen i snön men ett avtryck fick mig att fundera: varg eller lo??????


Ett gott recept på enkel vardagsmat; djupfryst fisk i botten på en kastrull..peppra salta 2 lagerblad en fiskbuljongtärning 2msk olivolja 1msk vitvinsäger en nypa socker o vatten som precis täcker..sätt på medelvärem o ta av när det börja sjuda..låt stå tills det svalnar..jätte gott med blomkål till...o nyttigt...