februari 02, 2012

Jag befolkar min verklighet med vecko- o månadstidningar

Det har sina fördelar att leva ett lagomt pensionärsliv redan som 54 åring. Tyvärr har nästan alla mina anhöriga lämnat över till andra sidan. Men jag befolkar min värld med vecko- o månadstidningar. Jag bara äääääälskar tidningar. Doften av trycksvärta, papper stryka med handen över pappret...dessvärre är det ett fåtal som ges ut på miljövänligt strävt svanen märkt papper...men i alla fall.

När min dotter var mindre gällde Hemmets Veckotidning o Allers; ALLT skickades in för dokumentation. Och vi belönades flitigt med publicering. Teckningar, små insändare o fotografier.

Idag i mera mogen ålder hänger faktiskt Hemmets Veckotidning fortfarande kvar.Mest på grund av att den har en av de bättre korsordsbilagorna. Jag har laggt till 3 st tidningar från Amelia Adamo koncernen Amelia, Tara o M-magasin. Jag unnar mig detta då jag varke röker, dricker alkohol eller nyttjar män.
Jag kan faktiskt inte välja ut någon favorit här behöver alla 3 tidningarna lika mycket.
Sedan idag förlänger tidningarna sitt liv mellan raderna med bloggar och det är ett kärt pyssel där med tävlingar, lämna tyckningar om innehåll .
Och i julas fick jag lön för min möda; Amelias redaktion M-magasin skickade mig ett armband och ett halsband som tack för det jag skrivit. ÄNTLIGEN.

Nedan följer sparade artiklar på datan...ursäktar i förväg dålig bildkvalitet men om du trycker
ctrl och + förstorar du ev svårläst text.

Nu ska jag lägga mig i soffan medan snöfallet drar vidare över oss och ägna mig åt nya nr av
AMELIA.