augusti 09, 2011

Kränkas är inte ett sätt att leva...det är en konsekvens av andras oförmåga

Att tillåta sig att bli kränkt????
Kan det vara sååå himla enkelt att jag har dragit detta till mig.
Genom oavslutad karma från ett tidigare liv?
Kan det vara så att jag inte ens har försökt????

Jo jag har tamej fan försökt...jag har sparkats rivits o klösts för att
slippa bli sparkad på som en nickedocka.
Men nu är det liksom så att kränkning är en konsekvens av obekräftan...en konsekvens av att ständigt bli nedvärderad..fast jag innerst inne vet bättre.Så nu vet ni det...ni har inte segrat.
Att skriva och att berätta min verklighet kan hjälpa andra att sträcka sig snäppet upp.
Kan hjälpa andra att ställa de krav jag inte vågade.
För jag visste att mina krav blev bara hånade spottade och skadeglatt hånfullt skrattade åt.
Om jag till låter andra att tro att jag är kränkt så skyddar jag mig själv från att riva upp sår igen.
Så det så Jonas.