augusti 21, 2013

vecka 34 poar på faktiskt...med provtagning o läkarbesök o lite hushållsarbete

ja för er då som inte läst hela min blogg..jag fyllde 56 i går...lever rena bonus livet nu då om man säger...visst fick jag presenter i går också...från min brevvän sedan 40 år tillbaka Lena i Älmhult ( jo hon jobbar på IKEA)...

 
två fina blombroscher hon har virkat själv...en påse med starkt doftande rökelsekross i...fast jag vet inte hur man gör med dem...någon som kan hjälpa mig?...o en skiva med etiopisk musik som jag bara älskar...dessa rytmer o toner ger mig gåshud...vill dansa magdans med alla magarna på en gång liksom


i dag har jag haft terapiarbete med lite självpåtagna hushålls sysslor...gjorde lunch-middag åt oss...rensade rester i frysen...det blev en jätte god man-tager-vad-man-haver-soppa m gröna ärtor o hackad spenat, hackad gul lök o vitlök i...mums...mixade den slät o hade sedan i lite av lidls egna märke på tjock grill korv..lätt rökt...enebackens...till soppan tog jag en smörgås m kumminost o ett glas isvatten...rena hälsohemmet här...mumz vad mätt magen blev...raaaaaaaaaaaaaaaaaap

 hann med att stryka skjortor o annan tvätt oxå under tiden soppan puttrade..o kollade på bevery hills fruarna samtidigt...kvinnligt dubbelkommando som man säger...






nu doftar man vitlök hela dagen...men jag tänker inte pussa nån eller suga blod från nån...så det är bara jag o katterna som lider...atjoo...men gött blev det...nu ska jag iväg till grovtvättstugan o pula in 2 mattor i maskinen...sen orkar jag inte mera idag...

****************************************************