augusti 20, 2013

vecka 34 o min födelsedag idag 20/8 ...56...kanske dax sluta fylla år?

somnade ganska trött igår...hade ett kvällspass i tvättstugan o dessa självpåtagna hushållsuppgifter är rena terapin just nu...fast spökligt var det allt eftersom skymningen kom tätare o tätare utanför fönstren...trädens grenar gav ett skuggspel på väggarna...ventilationstrummornas folieinslagna rör rörde sig...som de var aliens...hu...ska aldrig mer tvätta kvällstid..så det så...






en modern fin tvättstuga..o gjorde 4 maskiner...fick dock börja passet med att städa efter föregående tvättare...usch vad äckligt det är med annans hår i lakan o kläder...fy...



https://www.facebook.com/photo.php?v=10151800809753139&l=7768138818914366633

fick värsta stephen king brytet ju där nere...tror det var barn som sprang o lekte o försökte skrämma mig..men man vet inte...hemskt var det på slutet...tur jag blev färdig före elen stängdes...hm..men som sagt aldrig mera ett kvällspass i tvättstugan...aldrig.

ja jag fyller ju år idag...56...kanske dax sluta fylla år snart???
detta blev min födelsedagsfrunch unnade mig en lååång sovmorgon..skall strax ut o ratta bilen..fixa lite ärenden...o det blir ingen kryssning ikväll...sparar den tills allt är lungt o jag kan koppla av o njuta...just nu behöver jag saker som får mig att ladda ny energi för att orka...såg en jättebra dvd film härom kvällen m min hyresvärd...Wallanders nya Försvunnen...den var helt ok...fick lära mig lite kriminalteknik oxå; mor o dotter har näst intill identiska tandbett...hm..funderar på att kanske skriva en deckar novell...hm...har fått så mycket fin internetuppvaktning på morgonen så jag har en sång i hjärtat....72st skrev på min tidslinje på facebook före kl 10 idag...jag har fått presenter av folk jag inte känner...o jag saknar inte att bli uppvaktad av min sambo o dotter...det finns andra som uppskattar mig mer...tack för att ni finns...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151783015678139&l=8785409806931269120


https://www.facebook.com/photo.php?v=10151779202383139&l=7481742913990797276

detta är livskvalite...o jag njuter..de är så fina..o de kommer o väcker mig varje morgon..sitter utanför dörren till mitt rum...mjauar godmorgon..kurrar o jag ska baske mig ha katt sedan...en egen stooor fin katt...halv perser eller siames...mjauu.

härom dagen åt vi svenska kräftor igen..enkom fiskade till mig...det var såååå ljuvligt gott....
sen kokade vi fiskfond på skal o skrov som blev ...o den ljuvligaste av alla dofter spred sig i köket....sen kom nästa dilemma; hur fryser man bäst in en fond?

Vi tog en tom coca-cola flaska som blev halv fylld...satte på korken...o sen såg jag Per Morberg i ett avsnitt där han skar av det han behövde...jo jag vet man kan frysa in i kubfack för isbitar..men sånt pill ger bara spill...
detta blev min frukostfrunch idag...mums...nu ska jag ut på stan en sväng..hämta räksmörgåsar o köpa en flaska vin till ikväll...o sen är det bara resten av eländet i familjekrisen kvar...NEJ JAG TÄNKER INTE GE UPP VÅRT HEM..JAG TÄNKER INTE GE UPP VÅR RELATION...LASSE SKA HEM IGEN O VI SKA PRATA UT...DETTA ÄR INTE LASSES VILJA...DET VET JAG BESTÄMT.
Och igår bara stängde hans syster av hans hemtelefon; jag hade på min advokats inrådan talat in ett meddelande...för det är inte bara jag som är orolig för att Lasse är borta...ring gärna 0739038577 så får ni höra...sen går tele2 ut o stänger av hans telefon på systerns order..utan fullmakt från min sambo...men om min sambo ska ha på telefonen igen så får han en massa dyra avgifter...det är så vidrigt gjort alltsammans...man undrar vilken halva av hjärnan de arbetar med...eller om arselet är direktkopplat till hypofysen...hm...släkterna Holst-Andersen o Rugaard i Danmark o Fredriksberg i Danmark beter sig vidrigare än Hitler det trodde inte jag var möjligt i dag..men tydligt är att bara för att man har pengar har man inte mera hyffs....suck.
Nu ska jag ut o fixa lite mys för min födelsedagskväll...livet rullar på..o tack alla som stöttar mig uppriktigt...TACK UNDERBARA NI.

*********************************************************************