augusti 27, 2012

Sommaren är slut...snart kommer första snön

vecka 35 börjar idag; snart 1a september, o som min kropp känns är snart första snön på g alla redan...min kropp är världens bästa väderbarometer....behöver nödvändigtvis inte betyda att det kommer att snöa eller bli frost just här där vi bor i fjollträsk...men någonstans inom landet liksom....så det så...min kropp har alltid rätt känsla för snö.....tyvärr.
jo
jag vet vi ska ha höst först...men årstiderna känns ganska osynkade just nu...någon som protesterar???  detta är en bild från förra året i Oktober.....
Min födelsedag blev helt himla underbar..o förlängdes med att det överraskandes damp ned ytterligare ett kort; ända från Australien...usch skämms när jag får sånna fina saker så långt bårtifrån o inte kan svara mer regelbundet längre...har liksom tappat stinget helt vad gäller brevskrivning för hand,




o förrut levde jag bara för mina brev-vänner
ja så livet kan bli....tur man inte vet...o min sambo var till IKEA o kom hem med lite överraskningspresenter....gulle han
lakan "dvala" i rött o blått o han är tvär-allergisk mot rött...gulle han

ett halvt dussin vardags dricks glas "vänlig" bara det namnet gör att allt smakar gott i dem

sen blev det nya skärbrädor i plast, o lite skrivböcker...himla söta med ugglor på o andra fina naturmotiv, jag har tagit en av de stora i a-4 format o gjort till en kombinerad affirmations- o dagbok....för höst o vinter tankar o önskningar.....
jag fick en större fin stekpanna oxå som jag invigde med att steka köttbullar i o göra löksås till....mumz det smakade ovanligt gott
jo jag ska faktiskt fortsätta min blom-terapi finns ju faktiskt höst- o vinterblommor man kan roa sig med...inomhus liksom...har börjat klippa ner en del av pelargonerna o ska vinterförvara dem i ett norrfönster...men sen vet jag inte hur jag ska göra med dessa mini petunior...någon som har ett tips? ska jag bara slänga dem????  de fortsätter slå ut ännu...så kanske ska av vakta lite????
 




nu går vi mot hösten vare sig vi vill eller inte..o första frostnatten o första snön...så spara ett sommarminne i ditt hjärta då har du sått ett längtans-frö tills nästa år...för sommaren kommer igen o man kan bara hoppas den nästa blir bättre i alla bemärkelser...nu kööööööööööör vi mot hösten.....
*******************************************