augusti 22, 2012

Åldersnojja, Ostkroks koma o höstrustning....vecka 34

TACK FÖR ALL UNDERBAR UPPVAKTNING PÅ MIN FÖDELSEDAG DEN 20/8..EN DEL VÄRMDE EXTRA MYCKET...

  
                                                     ett kort av Lizz...helt himla underbart









                                                    rökelser i wildberry doft, ett doftljus i 
                             jordgubbs doft o en vardagsklocka...
                             tuffa hörlurar, plugs till min nya mobil
                                                     en samsung galaxy mini mobil med
                             abonnemang av min sambo så nu
                             wordfeudar jag, adda mig gärna heter
                             birgithaz där,,,,
                                            tänder rökelser varje morgon i min
                         karma ritual.....
                alltså; jag har värsta åldersnojjan; 55 att bli en
                fem-femma var negativt laddat i vår familj när alla
                levde, Tror det är en kvarleva sen dess...men 
                jisses sån åldersnojja dessa 2 första dagar som
                ny fylld 55-åring, man kan ju inte vända på 
               siffrorna heller som man kunde med 54 då skrev 
               jag 45 ibland...nu får man väl säga 25++ om 
               någon frågar....hm.
               Jag åldersnojjade o dränkte det i ostkroks koma...
                Jisses så gott...till o med klipper upp påsen när 
               den är tom o slickar det glansiga ostfraset....


            Till min födelsedag blev det underbart goda land-
             gångar från Årsta konditori; Danni gör dem själv
              o de kostar 80kr styck,  vi drack Elvis rödvin till, kan 
            varmt rekommendera det, jag undrar jag om Per
            Morberg o Tomas Ledin har stylat sina korkar oxå
           som de gjort med Elvis,,,gott var det...o nostalgiskt 
            blev det när vi lyssnade på min R.I.P lista på Elvis
            på Spotify,,,,Jag reducerade mig i matfrosseriet o tog
           ingen tårta i alla fall...blev en bus god prinsess stubbe med apelsinsaft på balkongen...säkert bland de sista tillfällen man kan sitta där utan risk för frost skador....



                               en mycket uppskattad present från min äldsta
                 brev vän i Älmhult, vi har skrivit sen 1974, fick
                underbar etiopisk musik o en brosch hon virkat
                o designat själv + fint kort......

       Jag avslutade min födelsedag med saft o prinsess
       stubbs kalas på balkongen som sagt..här kommer bilder
      iskall apelsinsaft ska det vara...fyller man år ska man baske mig ha saftkalas så det så.....


            har om redigerat mina miffon i blomfönstret oxå
           skäms för mina när jag ser alla andras...hm..fast de
           kanske har haft sina längre?????
            Nåja..blomterapin har varit ljuvlig....





min kropp har redan börjat höst o vinterrustat sig, fick hämta
en flaska coccillana hostmeducin redan nu i augusti, brukar inte bli av annars förrän i mitten på oktober...bådar inte gott, jag rosslar o hostar o har mig...o i morse hade jag nästan frostskador under täcket när jag sovit med öppet fönster...vart regnade sommaren bort någonstans...hur ska min kropp orka mer rusk o kyla under höst o vinter,,,får be min sambo om lite underreds behandling o framvagns justering så ska det väl gå ett tag till....nu rustar det för höst vare sig vi vill inte....ta det lugnt i höstskogarna....
************************************************************************