juli 26, 2015

Sverige förtrycker sina kvinnor precis lika mycket som islam

Vi slår oss för bröstet i Sverige o kallar oss " en modern demokrati". Vilket skämt vilket pekoral. Sverige förtrycker kvinnor precis lika mycket som islam. Men vi kvinnor slipper bära burka, shador eller nikap.

I sverige har kvinnan aldrig varit jämnställd med mannen. Inte ens idag trots att vi blir myndiga när vi blir 18 .

Jag "räddades" av SOS från ett destruktivt inneboende som urartade. Och jag kördes till ett skyddat boende i Bålsta. Det visade sig vara en uppsamlings anhalt. Jag var ensammen kvinna och sedan var där ensamkommande barn. Unga pojkar som slussades ut till andra kommuner. Det var inte uppskattat att jag kunde prata franska med ungdomnarna.

Jag ska berätta om mina erfarenheter o min emancipationsresa. Den började 14/4 2015.

Blåmärken efter misshandel
Då uppsamlings stället främst riktade sig till ensamkommande barn fick jag sova i en barnsäng
maten som lagades var inte svensk o jag var i mycket dålig kondition efter situationen jag lämnat jag fick inhandla det jag ville ha att äta själv o även betala
med egna pengar
jag flyttades efter 2 veckor till en integrerad enhet i en gul villa på Bergsgatan 27 i Enköping...det sas det var endast för kvinnor o barn...så blev inte fallet...jag integrerades med en mor med 3 tonårsbarn som flydde för skilsmässa från sin man...och när jag låg på sjukhus o var ny opererad för brustet blödande magsår..meddelades att ytterligare 5 ensamkommande barn bodde i huset...vi var således 10 boende med personal...det första som hände var
att personalen tog våra mobiler o laptops vi blev totalisolerade



mitt ärr efter operationen...opererades för brustet blödande magsår 3/5 

jag har gått ned 27 kilo i vikt under denna resa...o då fick jag betala för mig själv hela tiden...kungsörs kommun måste ha sparat mycket pengar på mig under denna placering...
mitt rum på Bergsgatan 27 i Enköping...jag fick eget kylskåp då de andra boenden var muslimer o inte ville blanda sin mat med min...och vi tog upp den här frågan på ett möte med inbokad tolk...han tolkade caritas ( enhets chefen 
som inte finns längre på papper) ord inte mina...carita var fena på att prata i munnen på den som ville säga någonting...eller så var det uppgjort så dem emellan...jag återkommer med mer bilder från boendet uppgraderar inlägget i den takt jag orkar...jag hamnade i en tolk situation med språkförbittringar som genomsyrade alla boendes trauman. Jag tog gärna den rollen men det blev på bekostnad av min egna vistelse  Huvud delen av de anställda på enheten var kurder. Arabiska var huvudspråk o jag lärde mig lite...min vistelse på Bergsgatan 27 i Enköping varade mellan 21/4 - 24/6...o jag slängdes ut för jag ifrågasatte för mycket. Jag kontaktade IVO o Socialstyrelsen då vi blev isolerade från allt vad sociala nätverk hette. Det fanns en mobil som var "öppen" för alla att använda. Men den kontrollerades o spärrades som personalen behagade. Jag fick erfara detta då mina vårdkontakter efter operationen inte fick tag på mig. Post förmedlades inte heller o det var väldigt trögt att få igenom skyddad sekretess markering.
Idag har jag ingen kontakt alls med de boende jag delade ljuvt o lätt med. Och är orolig för hur de blir behandlade. De fick tex inte rätt ersättning o personalen översatte inte rätt åt dem vid konflikter som uppstod. De ville lära sig svenska...då köpptes barnböcker in från röda korset ..pekböcker o förskoleböcker som de lärde sig utantill perfekt. Personal som anställdes togs från SFI o jag fick sitta med dem o hjälpa dem med
deras svenska läxa. Personalen fick lönebidrag. Företaget jag hamnade hos hette " Nova Care sweden ab/ villa nova"o de fick eu bidrag för sin verksamhet. Jag skäms som svensk över denna resa...jag fick inte skriva på den gemensamma handlingsplanen som skulle följa sos beslut för min insats. Jag erbjöds insatsen som ett ultimatum av 2 konsulter  Carita Eriksson Eskilstuna/Flen o Jessica Söderberg Sandviken/Kungsör. Idag jobbar ingen av dem kvar på pappret. Vilken tur att jag har foton o ljudfiler jag lägger upp här i morgon...
mina virkade filtar blev en röd tråd i boendet...jag fick garn som sos betalade...virkningen hjälpte mig att överleva även denna gång
men när jag kastades ut tog jag med mig alla filtar...man biter inte den hand som föder dig...jag visades även upp som "en 
behjärtansvärd kvinna att hjälpa" när Benar hade visning av sin enhet för reklam inom kommunen. Jag blir upprörd när jag märker att girigheten slår ut empatin...jag blir förbannad när girigheten fyller andras fickor m räkmackor o majonäsen inte ens klibbar...SOS idag är ett skämt...jag kastades ut den 24/6 till hemlöshet...tack sverige.