juli 08, 2015

O sommaren regnar bort

Idag blev det spring igen...ut i regnet..men när jag klev ut igenom porten o skådade mig runt var det uppehåll...jag var till kommunen o vc o apoteket...o regnet bara vräkte ner...o så stod han där idag också
Tor Moden...i en av de fina villa trädgårdarna på vägen ner mot apotek..vc o kommunhus...hörde vi en spröd röst.."snälla vill ni hjälpa mig upp"...o visst gjorde vi det...dagens goda gärning...o det bara regnar o regnar o är migränläge på g....
UTANFÖR MIN PORT


UTSIKTEN TILL VÄNSTER FRÅN MITT KÖKSFÖNSTER
FÖRST TILL VC O KOMMUNEN SAMMA HUS

O SEDAN HÄMTA UT MINA MEDIINER

O MIN TROGNA KAVALJER HAN STÅR DÄR I VÅTT O TORRT

REGNJACKAN ÄR EN PÅMINNELSE OM MIN VIKT NEDGÅNG
I DEN HÄR FINA TRÄDGÅRDEN HJÄLPTE VI EN LITEN DAM UPP SOM RAMLAT I DET REGN HALA GRÄSET...DAGENS GODA GÄRNING

*******************************************************************************