maj 27, 2014

MASKROSORNA KOMMER MED SOMMAREN ETT UNDERBART OGRÄS

DENNA DIKT ÄR TILL ALLA OSS SOM PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT FÖLL UR RAMARNA O INTE FICK NÅGON MULTI-DIAGNOS..VI SOM INTE STOD UNDER LUPP O VI SOM INTE PLATSADE I ALLFABETS TIDENS LÄKARVÅRD..

JAG DIAGNOSTISERAR MIG SJÄLV LÄTT IRONISKT SOM
" KNÄPP TILL HUSBEHOV"

LÄGGER FÖRST IN CARL-ANTONS FINA MASKROS VISA..DEN SPELAR JAG SJÄLV GÄRNA PÅ DRAGSPEL..DEN ÄR SOMMAR FÖR MIG...








JAG GJORDE EN MASKROS ÖNSKNING HÄR OM DAGEN..SOM MIN MORMOR LÄRDE MIG NÄR JAG VAR LITE...HOPPAS DEN OCKSÅ SLÅR IN

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152418264648139&l=4325021865791903857











HÄR KOMMER MIN DIKT TILL ALLA OSS HEJJARE PÅ ATT ÖVERLEVA O KLARA OSS IGENOM DET MESTA..








Maskrosbarn
Du maskrosbarn i livet
Oändlig kärlek är dig givet
i att LEVA
här och nu.
Du kämpar på din väg
att växa
Dig stor och stark
Ditt förnuft vinner alltid
ny mark.
Din insikt om dina gåvor
är kanske inte alltid
så god.
Men ingen kan som Du
åter repa
Överlevnadsmod.
Alla törnar, knuffar
och sparkar Du får
Ger ett ärr
i Ditt undermedvetna
OCH
återkommer till ytan
vid varje gråten tår.
Själen föder Dig
Hel och varm
den leder Dig
med osynlig hand
år blir idag
i Din FRAMTID
Har Du knutit ihop
Ditt
Läkeband.
Vi Maskrosbarn blir
EVIGHETS MASKROSBOLLAR
och vi kan HELA
Le åt det som gör
andra i vår “kamp” förundrat förtrollade.
Ryck oss
Varsamt sakta
smek oss stilla
Vårt sargade inre viskar;
AKTA!
Men
vi älskar att bli betraktade uppå!
och vi slutar aldrig kämpa
Vi vill ju den eviga sinnesfriden nå!
Vi vet att vi KAN och att vi FÅR!
Nu hjälper vi varandra att staka ut räddningsspår!


© Bi.P.E. 1999


JUST IDAG HAR VI EN LITEN GRÅ VÄDERS DAG HÄR MED BLÅST REGN O BARA 16+ MEN DET ÄR BRA BLOGG VÄDER TYCKER JAG..HA EN FIN SOMMAR..FÅ INTE SOMMAR PANIK..NJUT O LADDA POSITIV ENERGI ISTÄLLET..SOMMAR KRAMAR FRÅN MIG...


************************************************************************