april 30, 2014

TREVLIG VALBORGSMÄSSOAFTON ALLESAMMENS O VARMASTE GRATULATIONER PÅ FÖDELSEDAGEN ERS MAJESTÄT

VARMASTE GRATULATIONER PÅ FÖDELSEDAGEN 
ERS MAJESTÄT KONUNG KARL DEN XVI GUSTAV



************************************************************************





Jag tycker att denna helg som är ödesdiger för många ungdommar; då tycker jag att vi vuxna ska ta ansvar för alla ....det är inte dina skitungar o mina barn...det är vårt framtidskapital....hjälp dem att slippa få dåliga erfarenheter från Valborgsmässoafton......




själv ska jag om jag orkar; gå fackeltåg från Årsta torg i södra stockholm till dansbanan vid Årstaliden.
Där brukar det bli politikertal, körsång, korvgrillning o brasa...precis så där som det ska vara....

TREVLIG VALBORG ALLESAMMENS




***************************************************************


Jag var o handlade lite idag; bland annat underbart god landgång på Årsta Konditori....och det blommar så fint redan...jag bara njuter o fotograferar....
igår fick jag en hälsning från andra sidan; det måste det ha varit...truten o måsen bara stod där...det VAR mor o far...med budskap om att de är med mig...
de stod så stilla jag kunde nästan gå fram o klappa dem...


eller griper jag bara halmstrån just nu för att vi närmar oss jobbiga minnesdagar med florstänk ur min eviga sorgebrunn????

den 3/5 fyller min f.d sambos elaka syster år...den 9/5 fyller min f.d sambo folkpensionär...

den 6/5 var det min lillasysters födelsedag...den 7/5 min mors födelsedag och den 5/5 min systers dödsdag...jo jag griper nog halmstrån som inte finns..men jag tänder i alla fall ljus för min syster o mor.....





den sista bilden är en s.k selfie..det nya inom sociala medier..o den är alldeles nytagen..så ser jag ut just nu...

ha det gott i växtkraftens tid o njut stunden så du orkar hela dagen...varmaste kramar från mig.


*************************************************************