oktober 26, 2013

den 26/10 idag o glöm inte dra tillbaka klockan en timme till normal tid i morgon 27/10

ja idag hade vi tänkt åka ut till harmonimässan i solna o gå o strosa lite...men det var det fler som tänkt...jisses...minst 500 som stod i kö när vi kom...så vi vände hemmåt o hade egen seans vid köksbordet istället...



det var trist att det var så lång kö o att man inte kom in kommer säkert vara samma kaos där i morgon...
kontakta mig gärna för prisuppgifter...jag tolkar tarot kort o ger svar med min pendel har även ängla orakel kort...gör detta via datan direkt över telefon/skype eller genom hembesök, kan även erbjuda mindre seanser och jag har fina extra priser nu fram till jul...varmt välkomna kontakta mig...
det är lite drygt 2 månader kvar till julafton o tiden går...har redan landat julfriden inom mig...märkligt...för annars får jag alltid värsta jul ångesten redan i september...men det känns ok...
detta är min favvis jul sång...vilken är din?





jag har bästa livskvaliten här i mitt nya boende...o det är dessa underbara katter...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151948815308139&l=589886549188923653


sedan är min bästa terapi att spela...har inget piano här än men däremot ingår både dragspel o cittra i hyran o dem trakterar jag som jag tycker; hellre än bra....

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151948820703139&l=5454125746959990843

hör ni vad det ska vara? jo Havsörns vals av Evert Taube...har inte hittat alla registertoner än så jag experimenterar lite...o ibland sitter knapparna fel också...men det bjuder jag på...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151948824453139&l=7199582178491747888

detta ska föreställa "Drömmen om Elin" när jag hoppar till är det när bälgen håller på att nypa mig liksom..har inget fronskydd på dragspelet...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151948827788139&l=7650961381254335851

nej det är inte flyglarmet...o min hyresvärd kan aldrig vara tyst när jag spelar så det blir som det blir...tonen är rå men hjärtlig...o han är en hejjare på att tigga....

vi har lagat mera god mat också...det enda man måste göra är att äta...så det gör jag...o jag försöker räkna det jag handlar för att få mina pengar att räcka inte för att jag missunnar de som går o tar o tror att jag inte KAN räkna...men min ekonomi räcker bara åt mig när hyran är betald...så det så.

gratis är gott; o visst bjuder jag...men inte gratis...men antingen kan man räkna o har ett hum om matte eller så kan man inte...igår gjorde vi som sagt lite extra fredagsmys som jag betalade...har sparat kvittot; räksmörgåsar..o gör man mest åt hyresvärden blir det inget gnäll...inte ens läppfladder...
 ett hotell hem kanske är en bättre o billigare lösning..vi får se hur allt löser sig framöver...dyrt är inget min ekonomi klarar i längden i alla fall...mediciner o fotvård får jag snart glömma bort...
 starka ostar m kex blev det oxå o de var jättegoda..mumz
det var som en ljum vacker vår kväll igår...+10 o det rosa där framme är globen...den är rosa färgad i oktober till förmån för cancer fonden...det gula på sidan...lysmasken är t banan som rusar in mot stan...här bor jag nu...tills allt löst sig...

 o idag bjöd jag på varma mackor...bjöd frivilligt..så det ska jag inte gnälla om...o gott blev det...

 på dem hade jag kavli räk mjuk ost, en med cantadou vitlök ost o en med räkor kvar sen igår o en med skinka o en med bara ost...tomatskiva o pressad vitlök över...sen nös jag en halvtimme efteråt...gott var bara förnamnet på hur det var...
 glassen är sias hallon glass o lite satsumas klyftor på för att stärka immunförsvaret med naturligt c vitamin inför vinterns influensor...
så här såg jag ut idag när jag hade tänkt gå på harmonimässan men det blev ingenting av med det...

nu ska jag chilla lite framför datan virka lite mormorsrutor till har 52 st kvar att göra...o sen är det bra film ikväll på tv 4+...ha det gött folket det ska jag ha...o jag bara äääälskar detta milda höstväder som är just nu låt det gärna stanna till veckan före julafton då kan snön komma...ha det gott allesammens...vi hörs.

************************************************************************