september 10, 2013

vecka 37 o vi har fredagen den 13e att se fram emot eller fasa för...så håll i hatten

vecka 37...o nu slutar jag deppa...jag ska vidare med mitt liv...hans släktingar kan behålla han i danmark...vem vill ha en blind fegis på 64 år...inte jag i alla fall...inte längre i alla fall....måste säga det 10 ggr till för att höra det i alla fall...


den här fröken slåss med mig om datan...hon bara droppar allt o lägger sig...o man kan nästan inte lyfta bort henne alls...det är som om hon får extra sugkoppar under tassarna...uj uj uj

 en crunchig sallad blev det till lunchmiddag idag:strimlade isbergssallad...några syrliga royal gala äpplen, skalade en gurka o halverade i båtar, skivade lite tomater o hade i lite sesamfrön...förbaskat gott o dressing totalt onödig. ...man kan ha till rivna morötter o majskorn om man har hemma ...mumz...mumz...
 gjorde en underbart god laxrätt idag...öste laxfileerna i ugnsform kryddade dem med aromat, vitpeppar o sesamfrön....så gott så friskt....200 grader i 40 min o östes ett par gånger....
 tog pastaskruvar till i olika färger...såg det först när jag öppnade påsen...trodde de gröna var mögliga...suck..
detta serverades med hårdkokt skivat ägg o en klick majonnäs o ett stort glas isvatten till...mumz mätt idag med...

 här hade fröken en sugkoppsstyrka i hela kroppen fick bara inte bort henne ur det trånga utrymmet i bokhyllan...suck
 katterna letade nya platser idag...o fönster är en höjdarplats oavsett...inte för att JAG förstår vad de tittar på...men intressant är det för dem...mjauuuu mjauuuu
måste upp tidigt i morgon bitti o fortsätta mitt liv frammåt...nu kööööööööööööööööör vi...varma fina höstkramar till alla som vill...älskar höstens fina krispiga luft...doftar så ljuvligt ute....vi höres. Och håll i hatten på fredag då är det den 13e....jag gör som vanligt sätter näsan i vädret o ser mig för...morning.