juli 20, 2013

19 Juli o Sara har namsdag i fruntimmersveckan...o allt har rasat...igen

Fruntimmersveckans Fredrik kommer för alltid ha en särskild plats i mitt liv; om jag nu inte ska skräda orden allt för mycket. Veckan började bra; men sedan min sambos syster o svåger varit på fel sida Öresundsbron nästan hela Juli brakade h-vetet så loss i förrgår....Min sambo vek sig för stunden....han måste...men jag får små signaler...ska bara fixa en av våra överenskommelser först o sen får vi se...ska också se till att ha ett eget boende för eventuella flera liknande situationer....hm...jo jag bor 3 nätter till på hotell...och det är rena himmelriket.....


 jag hade ett present kort till Clarion från en tävling på FB så det har inte blivit sååå dyrt...finns ju billigare alternativ...men knappast bättre.....
 fick ihop lite kläder i min weekend rullis o sedan kom jag ihåg att ta med datan o alla kablar o sånt....men jag fick inte med mig rätt glasögon o inte medicinen....suck
 kl 19 på Fredrikdagen tog jag bussen från Ottsjövägen mot Gullmarsplan där jag bytte till buss nr 4 som tog mig direkt till Skanstulll.....
 jag var skärrad arg förbannad missnöjd...men det var bättre fly än illa fäkta....



 Clarion Sign Hotell Skanstulls reception är så ljus o inbjudande.....och väldigt trevlig service minded personal...

Jag har fått en liten bonus i allt kaos...en fin bonus som jag uppskattar mycket: min dotter kom igår och vi fick en underbar stund med flera timmar av vistelse tillsammans; Tack Therese...du är världens finaste dotter....och jag är så stolt mamma när jag går där med dig o de tittar på dig...både gubbar o fräscha killar kollar in dig...jag bestämde när vi körde....vårt kärleksbarn som är 25 idag.

 vi gick till systemet och köppte en bag-in-box m rose vin, du gjorde en god sallad till dig själv på ICAs salladsplocksdisk...jag lyxade till det och tog en chicken mc nugget 6 pack....mumz...var sååååå mysigt...mamma älskar dig....





egentligen får jag inte fotografera Therese men igår var hon extra snäll....tack för det min älskade dotter....


 vi gjorde lite utforskning av hotellet igår kväll...och du fick också utnyttja deras gym....du fick till o med upp din stela feta fula mamma på dessa maskiner....det är värt en medalj!
 spa låg på samma plan men det var hiskeligt dyrt så vi kikade bara in....men poolen är gratis...så ikväll ska vi bada..o simma....
jag dundrade upp på gå bandet...och gick av mig 42 kalorier på 20 min...ökade motståndet sista minuterna så det var som att gå uppför en lodrät vägg....skönt kändes det efteråt i alla fall.....testade lite andra maskiner också....
 när jag spolade badkaret för att bada hett skönt skumbad bildade skummet ett hjärta....nice tecken....
 
 har saknat ett badkar senaste 4 åren så det var bara att njuta som gällde....
 
fick en lyxig queen size på sängen den är 140cm bred...
nu ska jag strax ta emot min dotter vi ska träna en stund tillsammans...sedan ska jag se lite tv o sova...2 nätter till i himmelen på 7 våningen på Hotell Sign Clarion....
 
**************************************************************