juni 09, 2013

✻ღ o frukost på balkongen...nya odlingar har planterats...prinsessbröllop på tv som jag satt o snyftade åt o vecka 24 börjar i morrn✻ღ

OOOO  prinsessböllop på tv...jisses så jag lipade...var sååå fint se kungens alla systrar...precis som om man känner dem nästan...o lilla prinsessan Estelle som hade en egen fin liten sessa stol i kyrkan...jisses så han pussade på sin prinsessa sen Christopher O´Neal...nästan så man undrade om han inte får komma till som han vill annars...hm...nåja...han är en hedersman även om det spekuleras i om han är en börshaj eller bara börsfiskare...hm...han har ju faktiskt avtackat sig en hertigtitel o appanage...så någonting gott fick han ju med sig hem ...sin egna prinsessa...var så rörande se systrarnas stöttande av varandra i kyrkan också när Victoria stöttande höll Maddeleine i handen...eller om det var tvärtom..vicket fint väder de fick....o första parkett framför tvn var bättre än att trängas på stan....varmaste gratulationer edra majestäter till bröllopet...må lycka o glädje följa er hand i hand...o ert första barn blir en son....



veckan som gått har poat på annars med lite av varje...har sått lite nya saker på balkongen...tog en av min sambos fina korgar o sådde bladsallad i den...har satt lite blommor också som jag hoppas kommer upp lagom till midsommarkransen...allt verkar ju utblommat nu redan...som om sommaren vill skynda sig om hörnet innan den ens har börjat....

 jag har ju inte haft råd att köpa dyra krukor heller...men planterar i det jag har...o gamla plastbyttor går utomordentligt bra att plantera i...perforera dem med lite hål bara i botten o ha någonting under så inte vattnet rinner iväg...

 la i 3 remsor med frön o ställde den fina korgen på den gamla pidestalkorgen jag inte har rengjort än...det blev jättefint...bara hoppas att kråkor o fiskmåsar låter den vara....
 här skar jag sönder en mjöljdunk o satte i lite blomster som jag hoppas kommer upp till midsommar i midsommarkransen....
 i morse njöt vi fin frukost på balkongen igen...jag gör en nyttig variant med frukt o c-vitamin..mår inte så bra just nu..nåt känns fel..vi får se vad de säger...måste börja om med nya provtagningar igen för min läkare är sjuk...o den nya ville ha allt från början...suck...i morgon ska jag på bukröntgen tidigt i ottan...vi får se vad de hittar för någonting...enda fördelen är att jag går ner i vikt...inget ont som har något gott med sig...

 man ser väl liten rumphuggen ut..men jag äter fortfarande inte barn...eller män för den delen..

 molnen drog ihop sig fort i förmiddags...huu..det mullrade runt ikring oss...o sen brakade allt loss...

i 40 min höll det på o rutorna skallrade o jag fick migrän o allt var kaos...suck..o mitt i alltihopa ställer jag mig o lagar mat liksom bara för att distrahera min åskrädsla som är enorm...hm..

 jag råkade tappa hela innehållet i curryburken i grytan...men lenade av den med den felköppta coccos oljan lite vinäger en nypa socker o en grönsaksbuljongstärning o lite mjölk...så det blev buuuus gott...mumz...mumz .....mumz....
serverades med kokt färskpotatis o inlagd saltgurka...raaaaaaaaaaaaaaaaaap....nu får jag snart mat koooma...hm....



härom kvällen festade vi på våran balkong...sååå mysigt det var...jag hade gjort jätte god mat...köppte ett paket kött från LIDL som visade sig innehålla kotletter marinerade...mumz...så jag gjorde en lite gryta på dem...


 och serverade dem med sommarens abbsolut godaste potatissallad...finkst märke..även den från LIDL..till detta drack vi rose vin...bag-in-box...som tömdes...och mörk öl...bishop fingers....sååååå gottt
jag blev inte ens bakis...inte frammis heller för den delen....

 rekommenderar dessa drycker varmt...
 mina pelagonior vill inte med mig längre...en enda ger knopp redan...de andra har liksom stannat i växten eller nåt när jag omplanterade dem...suck
 igår hade vi folk här som hämtade sånt vi ville slänga...mest reklam faktiskt som vi inte orkat gå ner med under vintern när mina ben var så dumma...o efter de hade varit här så skurade o dammsög jag...fast i omvänd ordning så klart...

 min  blåvingeblomma ger nya blommor hela tiden i alla fall har fått klippa ner den 4 ggr under vintern o den fortsätter leva o trivas...
nu ska jag eftermiddagsvila på en arm nära mig på en annan kropp...vi hörs folket...njut nu sommaren stressa inte sönder den för den försvinner bort iväg till hösten...ha det gött..vecka 23 börjar i morgon...jag återkommer med hälsorapport senare..var rädda om er...kramizz....



****************************************