juni 24, 2013

24/6 vecka 26 o vips har halva sommaren redan sprungit iväg...6 månader kvar till julafton.

ja vi skriver vecka 26...känns semesteraktigt...o vips har halva sommaren redan sprungit iväg..idag har vi sol o 19+ o blå himmel...ganska njutbart....jag ska iväg om en stund till underbara medmänniskan vid Årsta Sjukhem o fixa fötter o få benmassage...bara läääängtar dit....
 visst e man en ganska hott puma tant liksom...hm...

våran granne har en sådan däringa hängstol som ser ut som den svävar fritt...skulle gärna vilja ha en sådan på våran balkong oxå...hm..med risk för att hela huset rasar samman sen om jag sätter mig i den liksom...deras katt ligger i den o spinner...
en pelagonia till har lockat fram blommor...ljuvligt...anannars har jag minne som en höna i det jag sått på balkongen i krukorna...smakar på bladen för säkerhets skull...har ju lyckats kasta allt vad fröpåsar hette...nånstans ska det bli timjan o nånstans ska det bli morötter...sen är allt annat en överraskning liksom...hm
här tror jag det blir timjan..den verkar växa ut emellan korgens flätlager liksom...hm den är jätte seg att odla..tar lååång tid...


 
här tror jag det kommer morötter eller nåt...hm

här har vi överblommad vattenkrasse...den var god...
 en avstannad omplanterad pelagon till...

 
här skulle det bli blandade blommor till midsommar trodde jag...hm..inte en blommande blomma bara grässtrån än så långe...hm

här kommer salladen så sakteliga...hm
 
 vi åt prinsesstårta till midsommar...frödinges frysta...jättegod var den
 vi delade den på hälften o drack rose vin till mumz
 
 lagade god lax igår...den var busgod..mumz den blir det repris på igen...men inte idag..vi åt upp allt blev inga rester alls kvar...

nu ska jag stänga ner här..har fått en ny data av min sambo...den är jätte bra...ska lägga upp bild på den så småningom..nu ska vi dricka kaffe o sen ska jag iväg på fotvården..ha det gott allesammens..snart är sommaren över redan...o hösten står för dörren...kramizz*******************************************************************