maj 01, 2013

Det blev en alldeles lagom Valborgsmässoafton o det blir en lika lugn 1a Maj

Det  blev en alldeles lagom Valborgsmässoafton här hos oss...jag fick 2 proppar så jag gick bara o handlade o hämtade ut ett spännande paket som kom med posten.....

det doftade gott hela vägen hem från ICA....

och det var lite Oriflame saker så jag slipper gå runt o stinka "gammal död tant" som något barnt frankt upplyste mig om att jag luktade som på bussen häromdagen...hm
vi hade ju planerat hur vi skulle ha vår Valborgsmässoafton..men si...min sambo fick kompisbesök...o jag ville inte laga mat åt dem..så jag fick äta själv..medan de gick på krogen...guuuud så skönt..tyst o stilla det blev...



jag tröståt...köppte färdiggrillad kyckling...gjorde kokt potatis till...gräddfilssås o tunnt skivad gurka...mumzi mumzi...o en kall öl.................


sitta på balkongen kunde man däremot inte igår..för vädret var allt emellan sol +8 o regn o rejäla hagelskurar...så det gick liksom inte...fick ducka under jack huvan när jag gick hem från ICA blev nästan knockad av de stora hagelkornen...

 jag unnade mig ett par frasvåfflor o ett glas vin oxå..annars är jag inte mycket för det där med alkohol...mina mediciner kan inte blandas med det...o jag har fått nog...

 det blev ganska gemytligt i alla fall för mig...
jag lyssnade på studentsångarna på P1 o sen somnade jag...så jag vet inte när sambon kom hem...men i morse snarkade han i sängen i alla fall...nu ska vi fixa en frunch å sen är det mesta färdigpackat o klart så får vi se hur allt går..nej jag demonstrerar inte idag...men sambon åker in...jag sparar mina krafter till det som komma skall så jag orkar stå upp den dagen i alla fall...dum kropp får huvvet lida sa alltid min lilla mamma...o hon verkar ha rätt där minsann...ha det gott idag folket...vi höres...nästa vecka är full av minnesdagar...min sambos födelsedag o dessutom den vackra "Kristi Himmelsfärd"....ni vet väl att det var då 30 änglar flög upp med Jesus själ till himmelen...ha det gott allesammens...livet blir precis vad man gör det till...dax för uppryckning snart...

***************************************